Taas on tämä päivä vietetty volvon ongelmia tutkien...

Nyt käyty läpi sytytyspuolta. Virranjakajan kannen alla olevista nastoista pyyhitty kynsiviilalla kuona pois ja kokeiltu toisilla tulpilla. Vieläkin sama vika.

Sen verran huomasin, että kun koulusta lähdin niin vähän viileämmällä koneella ei ongelmaa tullut tai ei ainakaan tuntunut niin voimakkaasti

Tulpat näyttävät olevan jotkut Boshin tulpat, mutta hyvin ne on ennen pelannu. Kokeilutulppien kärkiväli oli se 0,7mm ja nykyisten joilla pelaa paremmin on n.0,5mm (Samat tulpat mutta kärki näytti niin pieneltä, joten pienensin kärkiväliä. Tämä pieni kärki näyttää olevan googlen kuvahaun kuvien perusteella ihan Volvon omissakin tulpissa.) Tulppien perusteella vaikea mennä mitään sanomaan seoksista

Kärki on vaalea, mutta muualta tulppa on joko normaali tai jopa hieman karstainen. Myös ilmanputsarin putken klemmari tarkastettu ja kiristetty ja ennen lambda anturia olevaa pakoputken klemmaria käännelty, tarkastettu ja kiristetty aivan saatanan tiukkaan.. Todennäköisesti myös öljyn huohotusjärjestelmä tukossa (Se jonka säiliö löytyy imusarjan alta). Onko tällä vaikutusta? Voiko tässä enää muuta vikaa olla kun joko polttoaineen saannissa, turbon kellossa, jossain anturissa tai tietokoneessa?? Polttoaineen virtaamisen häiriötä epäilen vahvasti, kun paikallaan polettaessa ahdot käyvät nätisti n. 1 bar tietämillä ja putki senkun vaan paukkuu

Tietokoneen vikaankaan en usko, kun miten se voi mennä OBD testerillä sekaisin

Lämmöistä vielä sen verran, että kun ajaa nyt viileällä kelillä matka-ajoa maantienopeuksilla, lämpömittari jää normaalista lukemasta yhden viivan alemmas.. Nousee kuitenkin välittömästi, kun nopeus tippuu taajamanopeuksiin ja jopa valoissa seistessä nousee takaisin normaaliin lukemaan. Onko ihan normaalia? Onko muilla tällaista havaittu? Voiko vaikuttaa ahto-ongelmaan?