Vaikka tämä ketju on jo vähän vanha, kommentoidaan silti:
Nyt ajettu n. 5000tkm re-generoinnin jälkeen, ja n. 700km moottoriöljyn ja suodattimen vaihdon jälkeen. Ja nyt viimeisen öljynvaihdon jälkeen olen kahdesti todennut että tosiaan tässä V50 D5:ssa huomaa ajotietokoneen hetkellisessä kulutuksessa että re-generointi on meneillään.
Parhaiten sen huomaa, kun tekee moottorijarrutusta: kulutus ei mene nollaan millään, vaan se on vähintään 1 - 1.5L / 100km. Toinen missä sen huomaa on kun ajaa esim. 70kmh nopeudella 5. vaihteella, D5 vie 4.3L / 100km, re-generoinnin aikana se vie 7 - 8L / 100km. 100kmh vauhdissa hetkellisen kulutuksen ero on sen verran pieni, että vaikea sanoa johtuuko se ihan vain ajo-olosuhteiden eroavaisuuksista.
Onko Volvoissa jotain rajoitetta jolloin käynnissä oleva re-generointi loppuu? Tietty muulloin kuin auton sammuttamalla. Kollega kertoi että VAG konsernin kulkineissa käynnissä oleva re-generointi sammuu jos ajossa moottorin kierrosluku nousee yli 2500rpm:n. Onko Volvoissa jotain saman tyylistä?