Päivitystä tähän eli öljynpaineet olivat hyvät kylmänä 3,5-5 ja lämpimänä 1,8-3,9.
Vikakoodit olivat samat mitä itsekin olin lukenut eli 002C polttoainemäärä ja 002F polttoainesäätimen asentotunnistin, virheellinen signaali.
Polttoaineeseen liittyvä vika on viimeaikoina ilmennyt kylmänä, auto ei käynnisty, starttaa kyllä hienosti ja kun viimein käynnistyy niin hetken vilkkuu öljynpainevaroitus. Lämpimänä kaikki oireet ja viat saattaa kadota ja palatakseen taas hetken jäähdyttelyn jälkeen. Tosin öljynpainevaroitus saattaa vilkahdella myös lämpimänä.
Mitenkähän tätä lähtisi järkevästi tutkimaan? Tuntematta tarkemmin tuon MSA15.8:n ja tdi:n pumpun yhteistoimintaa, voisivatko vikakoodit viita vikaa pumpun ohjauksessa tai anturoinnissa?
Oli muuten reilun parinkymmenen vuoden autoilu-uran aikana olisko kolmas kerta kun piti auto viedä viedä korjaamolle tutkittavaksi ja tämäkin vain sentakia kun ei just nyt ollut aikaa alkaa hommaamaan ja virittämään öljynpainemittaria..
Tämä S80 TDI ei taida olla kovinkaan yleinen ilmestys kun googlettamalla ei löytynyt kovinkaan paljoa tietoa, kuinka samankaltaisia on v70 I/II TDI on sähköpuolelta ja moottorin ohjaukseltaan?
Edit: Vastaan tuli keskustelu
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=31315.135 ja tuossa oli vastaavanlaisessa konessa (Tosin MSA15.7) melkolailla samankaltainen vikakoodi, quantity of fuel signal ja vika nähtävästi olut määränsäätimessä.