Samppasport  Futurez

S80 vm00 TDI ja vikakoodit Fuel Quantity ja Fuel Quant. reg. pos

  • 6 Vastauksia
  • 2391 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kkuula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Uutta vikaa pukkaa entisten päälle eli  nyt aamulla oli käynnistysvaikeuksia ja lykkäsi vikakoodit  ECM-002C Fuel Quantity ja ECM-002F Fuel Quantity regulat position sensor.

Ehdotuksia Vian aiheuttajiksi ja olisko ehdottaa pääkaupunkiseudulla hyväksihavaittua volvokorjaamoa?
Volvo S80 2.4 besa aut. vm.01

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Yhdistellen asioita näihin öljynpainejuttuihin (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=91596.0) niin hieman herää epäilys ettei siellä vaan olisi viallinen ohjausyksikkö....ECM tai CEM ?

Millä laitteella koodit on luettu? Onko pääsy varmasti kaikkiin yksiköihin? Siellä voi luurata muitakin koodeja...

Samppasport voisi olla yksi paikka pääkaupunkiseudulla.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa kkuula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vikakoodit on luettu bilteman "volvo" lukijalla mikä taitaa olla sama kuin Elekman kauppaama E-scan ainakin ulkonäkö on identtinen.
Auto oli tänään yhdellä pajalla ja siellä mittasivat öljynpaineet sekä lukivat koodeja, tuloksia en vielä tiedä ja melkein jännittää laitetaanko auto paaliin jos koneesta oikeasti puuttui öljynpaineet.  :o

Hieman itsekin olen kallistunut tuon öljynpainevaroituksen osalta sähkövikaan koska sen esiintyminen ei passaa oikein mihinhinkää mekaaniseen ongelmaan.
Volvo S80 2.4 besa aut. vm.01

Poissa kkuula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Päivitystä tähän eli öljynpaineet olivat hyvät kylmänä 3,5-5 ja lämpimänä 1,8-3,9.

Vikakoodit olivat samat mitä itsekin olin lukenut eli 002C polttoainemäärä ja 002F polttoainesäätimen asentotunnistin, virheellinen signaali.
Polttoaineeseen liittyvä vika on viimeaikoina ilmennyt kylmänä, auto ei käynnisty, starttaa kyllä hienosti ja kun viimein käynnistyy niin hetken vilkkuu öljynpainevaroitus. Lämpimänä kaikki oireet ja viat saattaa kadota ja palatakseen taas hetken jäähdyttelyn jälkeen. Tosin öljynpainevaroitus saattaa vilkahdella myös lämpimänä.

Mitenkähän tätä lähtisi järkevästi tutkimaan? Tuntematta tarkemmin tuon MSA15.8:n ja tdi:n pumpun yhteistoimintaa, voisivatko vikakoodit viita vikaa pumpun ohjauksessa tai anturoinnissa?
Oli muuten reilun parinkymmenen vuoden autoilu-uran aikana olisko kolmas kerta kun piti auto viedä viedä korjaamolle tutkittavaksi ja tämäkin vain sentakia kun ei just nyt ollut aikaa alkaa hommaamaan ja virittämään öljynpainemittaria..
Tämä S80 TDI ei taida olla kovinkaan yleinen ilmestys kun googlettamalla ei löytynyt kovinkaan paljoa tietoa, kuinka samankaltaisia on v70 I/II TDI on sähköpuolelta ja moottorin ohjaukseltaan?

Edit: Vastaan tuli keskustelu https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=31315.135 ja tuossa oli vastaavanlaisessa konessa (Tosin MSA15.7) melkolailla samankaltainen vikakoodi, quantity of fuel signal ja vika nähtävästi olut määränsäätimessä.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2017, 18:52:51 kirjoittanut kkuula »
Volvo S80 2.4 besa aut. vm.01

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
MSA15.8 ohjauksella olevat ovat kaikki aika samanlaisia. Eli viimeiset suorakylkiset ja S80/V70II.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa kkuula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Koitan pääsätä hieman kärryille noista sähköistä eli sähkökaaviossa ei tainut olla kaikille osille selitystä ja muutamia eri volvojen kaavioita selaamalla sainkin melkein kaikki osat selville mutta muuta mysteeriosa vielä jäi.

Ote sähkökaaviosta: https://paa.li/image/q2ABY



Saakohan tuosta kuvasta mitään selvää?

Releet

FMA10 päärele
FMA1-2 vedenlämmittimien releet
FMA7 Hehkujen releet
FMA12 starttirele

ECM liittyvät

7/ sensori
8/ actuator
9/ lämmityselementti


7/17  Ilmamassamittari
7/94  Ruiskutusajoituksen ajoituksen? needle lift sensor
7/25  Kampiakselin asento, pulssianturi
7/16  Lämpötila-anturi
7/8   A/C paineanturi

6/31    Syöttöpumppu
8/77           ?
7/153   ?
7/154   ?
8/50           Pre-setting valve?
8/49    Sammutussolenoidi

8/64           ?
8/17           egr venttiili
8/28    Ahtopaineen säätä l. hukkaportin ohjaus

7/51           Kaasupolkimen asento
7/71   Ahtopaineanturi
7/124   ?

9/32
Volvo S80 2.4 besa aut. vm.01

Poissa Procar

  • Yhteistyökumppani
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
Johtosarja kannattaa avata ja tutkia huolella siitä koneen etupuolelta niitten muovikourujen sisältä ja läpiviennin kohdalta...

 

KL-varaosat  Race.fi