Autoracing  KL-varaosat

Volvo v50 1.8, 07

  • 6 Vastauksia
  • 3527 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jucci90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Volvo v50 1.8, 07
« : 12.09.2015, 16:14:34 »
Terve,

En tiedä, teinkö virheen kun menin harrastamaan autokauppoja savolaisen autoliikkeen kanssa, mutta alla asiaa.. :D

Auto on tosiaan ostettu pari viikkoa sitten liikkeeltä. Autolla ajettu 215k. ja nyt ensimmäiset ärsyttävät viat ovat ilmaantuneet. Osaako kukaan kertoa mistä alla olevat viat johtuvat ja ovatko semmosia, että kannattaisi autoliikkeelle reklamoida vai ovatko helposti korjattavissa.

Elikkä:

Tyhjäkäynti:
Tyhjäkäynti tippuu noin 500 kierrokseen, kun esimerkiksi vauhtia hiljentelee liikennevaloihin, kytkin pohjassa ja auto liikkuu. Lisäksi nyt ilmaantunut vika, että auto ei lähde käyntiin ensimmäisellä yrityksellä vaan vaatii kaksi yritystä. Tämän jälkeen auton tyhjäkäynti ruksuttaa tuossa 500 kierroksen paikkeilla.. Kun auton saa hereille ja kaasua hieman, niin tyhjäkäynti tasaantuu 1000 kierroksen paikkeille.

Ihmeellinen ääni jostain päin auton etuosaa ja saman aikainen nykäisy.:
Pari päivää kuulunut ihmeellinen vinkaisu jostain päin auton etuosaa. Samalla kun ääni kuuluu, tuntuu autossa selvä nykäisy. Homma ei noudata mitään tiettyä kaavaa vaan ääni ja nykäisy tulee epäsäännöllisen säännöllisesti. Vauhdilla ei tunnu olevan korrelaatiota asian kanssa. Olen huomannut että sama asia toistuu vedossa sekä vapaalla liuttaessa.

Nyt olisi uusi volvokuski avun tarpeessa!

Kiitos jo etukäteen vastanneille!

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 1.8, 07
« Vastaus #1 : 12.09.2015, 18:00:45 »
Ihmeellinen ääni ja nykäisy; olisikohan ilmastoinnin kompuran päällekytkeytyminen?

Poissa Anon7895

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 1.8, 07
« Vastaus #2 : 13.09.2015, 10:46:48 »
Tuo tyhjäkäynnin humppaaminen ja kierrosten hakeminen johtuu kaasuläppäkotelon karstaisuudesta. Läppä ei pääse liikkumaan kunnolla ja aiheuttaa tyhjäkäynnin seilaamisen. Samanlaisia kokemuksia on omassa S40 1.8 autossa ollut, kaasuläppäkotelon puhdistamisella on ongelmasta päästy eroon. Samoten tuo käynnistysongelma viittaa kaasuläppäkoteloon.
Katso video:
https://www.youtube.com/watch?v=8Zaxtm-hdyo

Kun olet kerran ostanut auton käytettynä autoliikkeestä, on automyyjällä virhevastuu 6kk myyntipäivästä lähtien. Tekisin sinuna reklamaation, vaikka tuo kaasuläppäkotelon puhdistus ei vaikea homma sinällään ole.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: Volvo v50 1.8, 07
« Vastaus #3 : 13.09.2015, 13:58:37 »


Kun olet kerran ostanut auton käytettynä autoliikkeestä, on automyyjällä virhevastuu 6kk myyntipäivästä lähtien. Tekisin sinuna reklamaation, vaikka tuo kaasuläppäkotelon puhdistus ei vaikea homma sinällään ole.

Mitäpä veikkaat mitä vastaavat kun auto on yli 200tkm ajettu ja lähes 10v vanha... Ihan vaan, että ei kannata pettyä.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: Volvo v50 1.8, 07
« Vastaus #4 : 13.09.2015, 18:47:12 »
Mitäpä veikkaat mitä vastaavat kun auto on yli 200tkm ajettu ja lähes 10v vanha... Ihan vaan, että ei kannata pettyä.

Itellä ainakin alku vuodesta ilomielin vaihtoivat PA-paineanturin kun ilmeni seuraavana päivänä.. ja kyseessä myöskin yli 10v vanha auto  :) sanoivat kyllä et jos olisi myöhemmin ilmennyt niin olisi tullut laskua itsellekin, mutta kun noin nopeasti kaupoista ilmennyt niin luulisi että tulevat vastaan.
V90 D4 -18
142 -70

Poissa Janhu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: Volvo v50 1.8, 07
« Vastaus #5 : 04.10.2015, 10:41:12 »
Lisäksi nyt ilmaantunut vika, että auto ei lähde käyntiin ensimmäisellä yrityksellä vaan vaatii kaksi yritystä. Tämän jälkeen auton tyhjäkäynti ruksuttaa tuossa 500 kierroksen paikkeilla.. Kun auton saa hereille ja kaasua hieman, niin tyhjäkäynti tasaantuu 1000 kierroksen paikkeille.

Liekkö jo vika korjaantunut, mutta itselläni oli samoja ongelmia. Kaasuläppäkotelon putsaus helpotti kierrosten heijaamiseen, mutta käyntiinlähtemiseen ei ollut vaikutusta sen kummemmin. Käyntiinlähtö ongelma korjaantui sillä, kun aloin tulppia tarkistamaan ja huomasin että nelosen tulppa ui öljyssä => venttiilikopan tiiviste vaihtoon ja öljyn pois putsaaminen, ei ole sen jälkeen tarvinnut startata kahta kertaa.
Volvo V50 -05

Poissa Puka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Volvo v50 1.8, 07
« Vastaus #6 : 07.10.2015, 21:18:26 »
Vähän myöhään huomasin tämän topikin, mutta:

Mulla 2006 loppuvuonna käyttöönotettu 1.8 V50, 145tkm nyt mittarissa. Auto ollut mulla nyt reilun vuoden ja noin 26tkm, ja sama ajoittainen käynnistymisongelma ollut koko ajan. En ole jaksanut stressata asiasta kun auto lähtee toisella yrittämällä käyntiin joka tapauksessa... Tyhjäkäynti mulla pysyy tasaisena.

Käynnistymisongelmaa ei minulla ilmene jos kone on täysin kuuma tai täysin kylmä. Jos lämmöt on jotain tuolta väliltä, ehkä noin 10% kerroista kone ei käynnisty ensimmäisellä, toisella yrityksellä käynnistyy aina. Joskus toisella yrityksellä startattuaan kierrokset jää 500-600rpm tuntumaan, kaasua napauttamalla kierrokset nousevat normaaliksi. Autoon on huoltojen yhteydessä vaihdettu öljyjen ja suodattimien lisäksi akku ja tulpatkin, luulisin että huollossa olisivat sanoneet jos joku tulppa olisi uinut öljyssä.. Vikakoodeja kone ei anna, olen myös huvikseni ajanut muutaman tankillisen ysikasilla, ei vaikutusta. Tuota kaasuläppäkotelon putsausta en ole vielä tehnyt, voisi joskus tehdä.

Vai voisiko viitata johonkin anturiin, kun koneen lämpötilalla on selvästi vaikutusta? Lohkolämmittimen käyttö ei häiritse käynnistymistä, lähtee aina vaikka olisi ollut pari tuntia johdossa. Kalliiksi vaan tulee jos summanmutikassa lähtee kaikkia vaihtamaan, ehdotuksia?

 

Carcom Oy  Elekma