Proturbo  Autodiagnoosi

Carchan kartanokäyttikset - huoltomerkintöjä ja yksinpuhelua

  • 22 Vastauksia
  • 10024 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Tuliko pahat vauriot?

Automaatilla ei niin haittaa vaikka käsijarru ei täydessä tällingissään olisikaan..  ::)
No, normaalisti jätän itsekin vaihteen silmään. Tässä tapauksessa auto oli vaan käynnissä kun kävin nopeasti heittämässä romuni sisälle ennen matkan jatkamista. Otin vielä tavarani takapenkiltä ennen sisälle menoa, silloin auto oli vielä visusti paikallaan ja käsijarru pänningissä. Sisälle päästyäni kuului rytinää ja siellä sitä oltiin.

Hyvää:
- Auto osui suoraan oveen, ei viereiseen röpelöpintaiseen betoniseinään
- Auto valui autotalliin, ei kadulle, jossa se olisi voinut osua ihmisiin
- Ei lommoja saati ajamista estäviä vaurioita
- Autotallin ovi meni vakuutuksen kautta vaihtoon

Huonoa:
- Maalipintaa paskoontui, naarmua tuli
- Vituttaa
- Vakuutus ei korvaa autoa koska köyhä pihtaa ja ottaa vain osakaskon, joka sekin oli jo harkinnan takana

Hyviä puolia paljon ja onni onnettomuudessa, mutta ei se ole ikinä kivaa tämä tämmöinen.

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Noniin, pahimman vitutuksen laannuttua oli aika alkaa tehdä asioille jotain. Tänään vaihtelin alle talvikumit, taisivat olla hakkapeliitta 7:t, lieneekö ensimmäiset ei-halpamerkkiset talvirenkaat millä ajan :idiot2: Samoilla tulilla kaivoin esiin pesusientä, autonhoitoliinaa ja Auto Glymin hiomatahnaa. Pesin ensin autoa käsin niistä paikoista, joihin autotallin oven maalia oli tarttunut ja naarmuja synynyt. Kuivailin vedet pois ja aloin hinkkaamaan tuolla autoglymin mömmöllä.

Sain irrotettua kaiken tarttuneen maalin ja paljastettua alta varsinaiset syntyneet naarmut, joita oli odotettua vähemmän. Myös muutamat pintanaarmut sain käsipelillä hävitettyä, mutta syvemmät jäivät kyllä vielä valitettavasti elämään. Hyvällä vahauksella luultavasti saa noitakin vielä piiloon, siihen ryhdyn kunhan rakennusfirman ukkelit käyvät vaihtamassa autotallin oven ja saan auton suojaan operaation ajaksi. Sitten kun joskus perse kestää, voi laittaa isolleen ja käyttää auton jollain asiansa osaavalla sedällä joka tekee siitä jälleen hyvän.

Tässä vielä kuva auton tämän hetken tilasta, kamerahan ei tietenkään kuvausetäisyydeltä saanut edes tallennettua jäljelle jääneitä naarmuja. Eipä noita kyllä nopealla vilkaisulla huomaakaan, pitää käydä läheltä pällistelemässä. Vihreällä on rajattu ne alueet jotka olivat vielä tänä aamuna tiiviin valkean maalin ja juormujen peitossa:


Ehkä tästä vielä selvitään :D

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Kirjaillaanpas taas lähikuukausien touhut:

Noin 315 tkm kohdalla, kovien pakkasten aikaan sanoi tuulilasi työpäivän aikana parkkihallissa jotta poks. Lasi oltiin siis uusittu viime kesänä - soittoa lasiliikkelle ja takuuseenhan se meni, kun ei selvää kiveniskemääkään mistään löytynyt.

Juuri aikataulussa alkoi apulaitehihnan kiristin rallattamaan - ensi viikolla vaihtuupi hihna ja rallatin uusiin, kilometrejä noin 320tkm. Öljyt, ja suodatin ja ilmansuodatin vaihdettu samalla kilometrilukemalla.

Lisäksi hankintaputkessa on pihaan tulossa kakkosautoksi uljas 740 farkku vuodelta -90. Kilometrejä vaivaiset 520tkm. Itse en ole tätä rassia vielä nähnyt, kun on vielä agenttini pihassa toisella paikkakunnalla ;) Saapa nähdä mitä siitäkin vielä tulee, siitä ehkä lisää kun saan käsiini.

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2


Siinä se nyt on, ruma kuin stna! Paikkamaalausta väärän sävyisellä sinisellä, jokainen ikkunasatsi on tummenettu eri sävyisellä kalvolla, maalipinta todella sumea, epätasainen jne.

2.3 vapari bensa, manuaalilootalla. Tänään ajelin 400km matka-ajoa, keskikulutus 8,5 litraa. Mittarissa 520tkm, 460tkm paikkeilla on tehty jakopää-, kytkin ja kansiremontti. Huoltoja on jaksettu kirjailla vihkoseen ihan koko elinkaaren ajalta. Joka nurkalla on tuoreet, jäykemmät jouset, talvirenkaat ovat käytännössä uudet. Pakoputki oli poikki, uusi pappamutka löysi tiensä tuning-pöntön tilalle. Öljyn ja hihnojen vaihtoa, mittariston kolvausta, sisustan siivousta, jarrujen läpikäyntiä jne. operaatioita suoritettu ennen käyttöönottoa.

Auto on ostettu suomalaisen toimesta uutena ruotsista, josta se on kiikutettu alhaisilla kilometreillä suomen puolelle. Sama tarina kuin tuolla V70:llä siinä mielessä.

Maantiellä rakkine oli todella miellyttävä ajaa, jos ei armotonta laiskuutta oteta huomioon :D Tästä on tarkoitus siis jäädä talouteen kakkosauto pidemmäksikin aikaa.

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Nyt on kovalaite!
Jokaisella etuvetomiehellä pitää olla yks takaveto hätävarana  :2funny:

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Ensimmäiset kolme päivää uuden tulokkaan kanssa mennyt hyvin. Myöskin öljyt ja nesteet tuntuvat pysyvän niille varatuilla alueilla. Kaikenlaista ääntelyä toki on havaittavissa ja huollon kohteita löytyy, mutta hankintahinta huomioonottaen ollaan vielä pitkälti voiton puolella.

Yksi asia mikä pitää ottaa agendalle on, että tämän verran ajetussa kangassisustassa alkaa tuo sisäilma olemaan sen verran tunkkainen, että jotain tarviis tehdä. Vaikka autolla on pääasiassa tarkoitus tehdä lyhyitä siirtymiä, ei päänsäryn välttämättä tarvitse joka kerta kuulua diiliin :D Pidemmässä matka-ajossa tuo alkoi nimittäin jo oikeasti kiristämään pantaa. Onkos ihmisillä suosituksia tähän? Toki voisi jonnekin fiksaamoon viedä, missä ammatti-ihmiset tekisivät touhujaan, mutta lieneekö esim. Motonetillä jotain väliaikaista kitupiikin ratkaisua?

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

s73

  • Vieras
Mikä ohjaus bendix vai lh? ???
Lämppäri alipaine vai vaijeri?
Kuvia sisältä..
« Viimeksi muokattu: 27.03.2016, 20:14:53 kirjoittanut tulijyrä »

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Mikä ohjaus bendix vai lh? ???
Lämppäri alipaine vai vaijeri?
Kuvia sisältä..
LH löytyy, lämppäri on mallia vaijeri.

Tässäpä pari kuvaa sisältä.

Kabiinia:


Etupenkit:


Takapenkki:

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

 

Elekma  Autoracing