Todistetusti turbiini kestää ihan kivasti irroittamisen laatikon ollessa kyljellään. Oman askijumpan yhteydessä turbiini putosi muutamaan otteeseen paikaltaan, mutta ei ole aiheuttanut toimenpiteitä eikä tunnu vuotavan atfeja pois.
Jos tekee oikein, mutta jos tekee kuten me, niin jotain hajoaa tai vääntyy sieltä sisältä

. Kone tungettiin päälle vaikkei turbiini ollutkaan pohjassa asti.
Suunnittelin siftkitin laittelua ja yleistä venttiilikoneistoremppaa omaan askiini, ottaa vähän nihkeästi kolmosen sisään, mutta ilmeisesti siftkitillä saa kerättyä vaan lisää ongelmia...
Kahdessa omassa laatikossa vaihto on aika terävä muutenkin. Tässä uudessa kolahtaa oikein reippaasti. Kaikissa akkumulaattoreissa on tapit ja C1 napauttaa päälle osittain tuon takia todella lujaa. Toinen ikävämpi syy voisi olla tuon peräpään ulostulon väljyys. Tässä uudessa on paljon väljempi kuin vanhassa joka sekin ilman mitään tappeja napautti kytkimet lujaa päälle.
Voisiko tuon ulostulon väljyys sotkea tuon "Governor":n toiminnan? Paineet pääsee karkuun ja laatikko ei kykene vaihtamaan ylöspäin?
Venttiilikoneiston alaosassa oleva kuula "16C" jousineen on eri kohdassa, kuin tässä kuvassa:
http://www.swedishbricks.net/700900FAQ/Transmission-Auto1.html#AW-70 Hard shifts
Sekä AW70L että AW71L:ssä jousi ja kuula on tässä kohdassa venttiilikoneistoa:

Tuo ponkaisi ulos, kun purin venttiilikoneistoa ja laitoin sen korjauskirjan mukaiseen paikkaan. Ainoa ongelma on, että välilevyssä ei ole reikää tuolla kohtaa ja kuula on tehnyt kunnon lokosen tuohon nuolen osoittamaan paikkaan. Tuossa kohtaa on välilevyn toisella puolella kaasu- kickdown yms. venttiilit.
Mihin tuo 16C oikeasti kuuluu ja onko tuo ihan väärä paikka? Jousi nostaa kuulan todella ylös ja peltiä on vähän hankala asetella paikoilleen. Ei tuntunut oikealta paikalta tai ainakin jousi on ihmeellisen pitkä. Molemmissa AW70L ja AW71L venttiilikoneistoissa tuo jousi ja kuula ovat olleet tuossa kohdassa.