KL-varaosat  Race.fi

Aw-70L, viri viri ja joku alkoi narahdella/kolista reippaasti

  • 18 Vastauksia
  • 9581 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Onko joka kerta ollut sama turbiini vai aina se sama? Aattelen vaan et jos samalla turbiinilla ja samalla huulitivisteellä mennään voi se olla särkynyt. Eikös se lumpsahahtanu pois paikoiltaan asennus vaiheessa, Päivisen kanssa (lootakorjaaja hml) juteltu ja hänen kokemuksien mukaan ne turbiinin huulirenkaat menee heti rikki ilman asennustukea ja jos tulee ulos akseliltaan ne pitää silloinkin vaihtaa uusiin. Omaan suositteli lootarempan sijaan pelkkää turbiinin vaihtoa ensin ja sitten vasta toista lootaa..

tuo loota joskus tärisytti koko autoa kun pakitti tai lähti eteenpäin ylämäkeen. korjaantu reilulla huuhtelu öljynvaihdolla ja dex3 öljyllä.

Turbiini on eri kuin se hajonnut yksilö. Tämä "uusi" yksilö meni paikoilleen ihan normaalisti pari kertaa pyörittelemällä. Öljypumppu, venttiilikoneiston keskellä oleva pelti ja laatikon sisällä oleva valitsin vivusto tulivat vanhasta laatikosta. Jos se tiiviste (uusi) olisi hajalla, vuotaisi se öljyä turbiinikoteloon ja maahan.

Tuon öljypumpun holkki voisi olla väljä ja narista?

Onko kukaan rempannut tällaista laatikkoa? Miksi ihmeessä kytkimet päästävät paineen karkuun? Ne eivät pidä edes öljyä, vaan hiljaksiin valuvat tyhjiksi, kun niitä yrittää täyttää tippakannulla.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Todistetusti turbiini kestää ihan kivasti irroittamisen laatikon ollessa kyljellään. Oman askijumpan yhteydessä turbiini putosi muutamaan otteeseen paikaltaan, mutta ei ole aiheuttanut toimenpiteitä eikä tunnu vuotavan atfeja pois.

Suunnittelin siftkitin laittelua ja yleistä venttiilikoneistoremppaa omaan askiini, ottaa vähän nihkeästi kolmosen sisään, mutta ilmeisesti siftkitillä saa kerättyä vaan lisää ongelmia...
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Todistetusti turbiini kestää ihan kivasti irroittamisen laatikon ollessa kyljellään. Oman askijumpan yhteydessä turbiini putosi muutamaan otteeseen paikaltaan, mutta ei ole aiheuttanut toimenpiteitä eikä tunnu vuotavan atfeja pois.

Jos tekee oikein, mutta jos tekee kuten me, niin jotain hajoaa tai vääntyy sieltä sisältä  :buck2:. Kone tungettiin päälle vaikkei turbiini ollutkaan pohjassa asti.

Suunnittelin siftkitin laittelua ja yleistä venttiilikoneistoremppaa omaan askiini, ottaa vähän nihkeästi kolmosen sisään, mutta ilmeisesti siftkitillä saa kerättyä vaan lisää ongelmia...

Kahdessa omassa laatikossa vaihto on aika terävä muutenkin. Tässä uudessa kolahtaa oikein reippaasti. Kaikissa akkumulaattoreissa on tapit ja C1 napauttaa päälle osittain tuon takia todella lujaa. Toinen ikävämpi syy voisi olla tuon peräpään ulostulon väljyys. Tässä uudessa on paljon väljempi kuin vanhassa joka sekin ilman mitään tappeja napautti kytkimet lujaa päälle.

Voisiko tuon ulostulon väljyys sotkea tuon "Governor":n toiminnan? Paineet pääsee karkuun ja laatikko ei kykene vaihtamaan  ylöspäin?

Venttiilikoneiston alaosassa oleva kuula "16C" jousineen on eri kohdassa, kuin tässä kuvassa:
http://www.swedishbricks.net/700900FAQ/Transmission-Auto1.html#AW-70 Hard shifts

Sekä AW70L että AW71L:ssä jousi ja kuula on tässä kohdassa venttiilikoneistoa:


Tuo ponkaisi ulos, kun purin venttiilikoneistoa ja laitoin sen korjauskirjan mukaiseen paikkaan. Ainoa ongelma on, että välilevyssä ei ole reikää tuolla kohtaa ja kuula on tehnyt kunnon lokosen tuohon nuolen osoittamaan paikkaan. Tuossa kohtaa on välilevyn toisella puolella kaasu- kickdown yms. venttiilit.

Mihin tuo 16C oikeasti kuuluu ja onko tuo ihan väärä paikka? Jousi nostaa kuulan todella ylös ja peltiä on vähän hankala asetella paikoilleen. Ei tuntunut oikealta paikalta tai ainakin jousi on ihmeellisen pitkä. Molemmissa AW70L ja AW71L venttiilikoneistoissa tuo jousi ja kuula ovat olleet tuossa kohdassa.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2011, 14:54:47 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Voisiko tuon ulostulon väljyys sotkea tuon "Governor":n toiminnan? Paineet pääsee karkuun ja laatikko ei kykene vaihtamaan  ylöspäin?

Kävin eilen ihmettelemässä laatikkoa ja perä ei vuotanut. Aavistuksen verran paineilmaa kulki tiivisteiden ohi, mutta tuskin nuo metallirinkulat täysin tiiviitä muutenkaan on.

C2 puolestaan vuosi kuin seula. Muutin C2:n asemaa keskellä pulteilla kiinni tulevan B1 ja B2 jarrut sisältävään tukeen. Ehkä piti hieman paremmin, mutta silti aika heikko esitys. Laitoin hieman paksumman laakerin planeettapyörästöjen sisään ja nyt akselin lukkorengas tulee ehkä millin verran yli keskituesta. Kytkinpaketti puristuu kiinni paineilmalla, mutta sitä vuotaa jostain myös reippaasti ohi. Nyt C2 keikkuu kun siihen vähän koskee ruuvimeisselillä :). Ei toimi.
« Viimeksi muokattu: 12.07.2011, 09:43:53 kirjoittanut googe 2.0 »

 

Futurez  Kulkukoira