Elekma  Autoracing

C70 -98 2.3 T5 ja AW50-42LE..

  • 9 Vastauksia
  • 1718 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
C70 -98 2.3 T5 ja AW50-42LE..
« : 26.11.2015, 20:26:55 »
Vaikuttaa siltä että edelleen vaihteistoon menee jäähdytinnestettä..
Jäähdyttimessä on öljynlauhduttimet.. (moottorin ja vaihteiston)
Olen vaihtanut jäähdyttimen uuteen ja kokeilin paineilmalla, että on tiivis joka suuntaan ennen asennusta 2Bar paineella.

Mikä siellä VIELÄ voisi sekoittaa näitä nesteitä?
Mutta moottori öljy ei ole sekoittunut mihinkään, vain vaihteistoon on lisääntynyt nestettä ja jäähdytinnestettä hävinnyt.

Löytyykö keneltäkään ratkaisua ongelmaan vai kuvittelenko vain tämän tilanteen? :hello:

Edit: olisi kiva saada tämä nesteiden plärääminen loppumaan ennen vaihteiston uusimista ettei uusikin mene heti paskaksi..
« Viimeksi muokattu: 26.11.2015, 20:28:55 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Nick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 -98 2.3 T5 ja AW50-42LE..
« Vastaus #1 : 26.11.2015, 20:43:32 »
Vaihdoit vaihteistoöljyt nimenomaan ns. huuhtelemalla?

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: C70 -98 2.3 T5 ja AW50-42LE..
« Vastaus #2 : 26.11.2015, 21:06:07 »
Jäähdytin oli vaihdettu 7 päivää ennen huuhtelua ja autolla oli ajettu siihen mennessä n.300km.

8L meni läpi niin näytti punaista ja se tehtiin viime perjantaina. autolla ajettu sen jälkeen n.700km.
Sinne laitettiin myös pienilisäaine huuhtelun jälkeen ja sitten vasta lisättiin öljyä että tulee pinta sopivaan kohtaan tikussa.

Nyt näyttäisi siltä että neste on vain lisääntynyt vaihteistossa ja jäähdytinnestettä olen joutunut lisäämään 0.5L sen jälkeen.

Jäähdytin on tilattu do88.se sivuilta. (100% alumiini)

EDIT:
Tikun mukaan pinta on noussut noin 5ml..

EDIT2:

autossa on myös erillinen lisäjäähdytin vaihteistolle.
« Viimeksi muokattu: 26.11.2015, 21:10:46 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: C70 -98 2.3 T5 ja AW50-42LE..
« Vastaus #3 : 27.11.2015, 06:30:49 »
Ainoa paikka missä ne voivat sekoittua on juurikin syylärin päädyssä oleva vaihteistonöljyn jäähdytin. Se keulalla oleva lisäjäähdytin on vain ilmalla jäähdytettävä, eli vuotaa vain ulospäin jos vuotaa.

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: C70 -98 2.3 T5 ja AW50-42LE..
« Vastaus #4 : 27.11.2015, 06:33:23 »
Ota huomioon, että koeponnistit sen kylmänä. Kuumana se vuotaa, jos siellä joku halkeama.

Poissa MLAINE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 -98 2.3 T5 ja AW50-42LE..
« Vastaus #5 : 02.12.2015, 19:50:36 »
Itsellä sama laite ja jäähdytinnestettä tuntuu katoavan paisuntasäiliön verran vaikka auto ei edes käytettäisi.
Myös minulla vaihteiston öljy näyttää olevan kohollaan, mutta jos nestettä päätyisi vaihteistoon, niin eikös sen pitäisi mennä aika puuroksi/eri väriseksi ainakin? Öljyt on itsellä ihan kirkkaat...

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: C70 -98 2.3 T5 ja AW50-42LE..
« Vastaus #6 : 02.12.2015, 21:22:54 »
Itsellä sama laite ja jäähdytinnestettä tuntuu katoavan paisuntasäiliön verran vaikka auto ei edes käytettäisi.
Myös minulla vaihteiston öljy näyttää olevan kohollaan, mutta jos nestettä päätyisi vaihteistoon, niin eikös sen pitäisi mennä aika puuroksi/eri väriseksi ainakin? Öljyt on itsellä ihan kirkkaat...

Se pilaa kitkapinnat ja sen jälkeen ne pinnat palaa, jonkun ajan jälkeen öljy muuttuu tummaksi.

kai tiesit että pinta tarkistetaan koneen käydessä?
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: C70 -98 2.3 T5 ja AW50-42LE..
« Vastaus #7 : 18.12.2015, 18:16:35 »
Eli jäähdytinneste olikin valunut vaihteiston päälle pikku hiljaa. (letku löysällä)
ja nyt nesteiden pinnat on pysynyt paikallaan.

hätäilin vuodon suhteen.  :nuhtelu
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa sendmillion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 -98 2.3 T5 ja AW50-42LE..
« Vastaus #8 : 19.12.2015, 01:22:25 »
Vastaisuudessa kannattaa lähtä eteneen vian kanssa halvimmasta eteenpäin vaikka se työtä hieman teettääkiin. Sanon tämän monen vuoden kokemuksella. Kiirellä saat kallista aikaa, myös monessa muussa asiassa.  S*

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: C70 -98 2.3 T5 ja AW50-42LE..
« Vastaus #9 : 19.12.2015, 14:25:07 »
Vastaisuudessa kannattaa lähtä eteneen vian kanssa halvimmasta eteenpäin vaikka se työtä hieman teettääkiin. Sanon tämän monen vuoden kokemuksella. Kiirellä saat kallista aikaa, myös monessa muussa asiassa.  S*

kyl siel on vielä vaihteiston vaihto edessä, kun vanha jäähdytin oli jo sekoittanut nesteet sekaisin.
Katsotaan kauanko tämä vaihteisto enään kestää kun 2 ja 3 luistaa jo todella paljon..
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

 

Autoracing  KL-varaosat