Race.fi  Puotilan autokorjaamo

D5 suuttimien korjausarvot

  • 10 Vastauksia
  • 6998 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karvajose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
D5 suuttimien korjausarvot
« : 01.03.2017, 19:16:51 »
Eli autona S80 -05  415tkm. Tyhjäkäynnillä pitää nakutusta/säksätystä, joten mittailin vidalla suuttimien korjausarvot.
1. 7,01 mmol
2. 6,25
3. 6,07
4. 0
5. 32,79

Olenko ymmärtänyt oikein että tuo 5.pytyn suutin on sökö? Epäilyttää myös tuo 4. suutin kun arvo on noin paljon pienempi kun muissa..

Poissa Procar

  • Yhteistyökumppani
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
Vs: D5 suuttimien korjausarvot
« Vastaus #1 : 01.03.2017, 20:24:55 »
5 suuttimen vaihtamalla alkaa jo toimia ja 1,2 ja 3 yli ohjearvon mutta vielähän noilla pääsee. Kun vaihdat ensin sen 5. Suuttimen niin lukaseppas sit uudestaan korjaus arvot

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimien korjausarvot
« Vastaus #2 : 01.03.2017, 21:04:41 »
...voihan noita korjauttaakkin, dieselhuolloissa.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6623
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: D5 suuttimien korjausarvot
« Vastaus #3 : 02.03.2017, 20:10:24 »
Jos auton moottorinohajinyksikössä on vanha ohjelmistoversio, niin nuo korjausarvot eivät merkkaa mitään. Itse vaihdoin turhaan suuttimia, kun yritin etsiä syytä suurelle kulutukselle, mutta ihan uudellakin suuttimella korjausarvot olivat ihan mitä sattuu. ECM:n päivityksellä korjausarvot tulivat "kuntoon", mutta itse alkuperäinen vika oli ihan muualla.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2237
  • Tampere - Pori
Vs: D5 suuttimien korjausarvot
« Vastaus #4 : 03.03.2017, 01:51:44 »
^ Samaa mieltä. Muutenkin nuo korjausarvot ovat oudot kun kaikkien yhteenlaskettu summa pitäisi olla 0.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa karvajose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimien korjausarvot
« Vastaus #5 : 04.03.2017, 15:14:31 »
Kiitoksia asiantuntemuksesta :) pitänee varata ensi viikolla wetteriltä essential huolto, kun siinä ilmeisesti saa päivityksiä mukana.

Poissa karvajose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimien korjausarvot
« Vastaus #6 : 15.03.2017, 20:34:23 »
Enpä vielä saanut aikaa päivitykselle varattua, joten irrotin joutessani hehkut irti ja katsoin että miltä ne näyttää.. ( jossain ketjussa puhuttiin vuotavan suuttimen paikallisestamista tutkimalla hehkut). 2 ja 5 pytyn hehkut oli varrestaan todella karstaiset ja eivät meinanneet millään lähtä irti, joutui liottamaan crc:llä ja päästää muutaman kirosanan ;D . Muut hehkut oli varresta kirkkaat ja lähti tosi nätisti irti. Voisko tästä päätellä myös jotain?

Poissa karvajose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimien korjausarvot
« Vastaus #7 : 22.03.2017, 18:38:53 »
Noniin, eli volvo käytetty wetterillä huollossa, muuten meni hyvin mutta onnistuivat hukkaamaan huoltokirjan :nohnoh Service 2.0 päivityksen jälkeen alkoi korjausarvot näyttämään järkevämmiltä

Kylmällä moottorilla:
1. -1,11
2. 0,8
3. -1
4. 1,9
5. -0,58

Lämpimänä:
1. -0,34
2.  0,59
3. -0,66
4.  0,56
5. -0,14

Eli ei varmaan kannata ruveta suuttimia vaihtelemaan, kun näyttää arvot olevan aika tasaiset.. Mutta nakutus/säksätys lämpimällä koneella vaivaa edelleen, liekö venttiilinnostajat finaalissa?

Poissa karpiaavi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimien korjausarvot
« Vastaus #8 : 27.03.2017, 04:30:04 »
katoppa railipainetta kun alkaa säksättää jos heittelee kovinki paljon niin vaihda polttonesteen säätöventtiili siitä korkeapainepumpun päästä ..

Poissa karvajose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimien korjausarvot
« Vastaus #9 : 11.04.2017, 05:07:13 »
Tyhjäkäynnillä paine heitteli 330k-360k  hPa.. taitaa olla vielä normaalia.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2237
  • Tampere - Pori
Vs: D5 suuttimien korjausarvot
« Vastaus #10 : 05.11.2017, 09:14:45 »
Tyhjäkäynnillä paine heitteli 330k-360k  hPa.. taitaa olla vielä normaalia.

Vanha aihe jo, mutta tulevaisuuden varalle jos joku painii samojen asioiden kanssa. Paineen vaihteluksi max 10% sallitaan eli tuossa lainatussa vaihtaisin korkeapainepumppuun määränsäätimen, selvästi on viallinen kun noin heiluu.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

RallyBaron  Samppasport