Autoracing  KL-varaosat

Volvo V50 2,0d nykii

  • 2 Vastauksia
  • 2501 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pasipa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Volvo V50 2,0d nykii
« : 13.01.2016, 20:25:43 »
Tässä muutamana päivänä alkoi Volvo nykimään niin, ettei sillä tohi ajella. Terävää nykimistä ja välillä liikkeelle lähdössäkin hyytyy ja sammuu.
Nyt kun on ollut kovia pakkasia, ajattelin näin amatöörin aivoilla, että polttoaine putsari on jäätää (ei ole vaihdettu 2 vuoteen). Tänään kävin putsarin vaihdattamassa, mutta eipä vaikuttanut.

Lukivat vikamuistin korjaamolla ja herjasi polttoainepuolen matalaan paineeseen. Meinasivat, että commonrail pumppu tai jokin paineanturi olisi sökönä. Pumppu kai maksaa enemmän kun koko auto??

Katselin vanhoja keskuteluita nykimisistä ja siellä puhuttiin kaasuläpistä ja egr venttiileistä, mutta en päässyt selville oliko näiden puhdistuksilla saatu nykimisiä aisoihin.

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2242
  • Tampere - Pori
Vs: Volvo V50 2,0d nykii
« Vastaus #1 : 13.01.2016, 23:27:39 »
Tässä muutamana päivänä alkoi Volvo nykimään niin, ettei sillä tohi ajella. Terävää nykimistä ja välillä liikkeelle lähdössäkin hyytyy ja sammuu.
Nyt kun on ollut kovia pakkasia, ajattelin näin amatöörin aivoilla, että polttoaine putsari on jäätää (ei ole vaihdettu 2 vuoteen). Tänään kävin putsarin vaihdattamassa, mutta eipä vaikuttanut.

Lukivat vikamuistin korjaamolla ja herjasi polttoainepuolen matalaan paineeseen. Meinasivat, että commonrail pumppu tai jokin paineanturi olisi sökönä. Pumppu kai maksaa enemmän kun koko auto??

Katselin vanhoja keskuteluita nykimisistä ja siellä puhuttiin kaasuläpistä ja egr venttiileistä, mutta en päässyt selville oliko näiden puhdistuksilla saatu nykimisiä aisoihin.

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

Nuo egr ja läppäviat eivät aiheuta liian matalaa polttoaineen painetta. Tuohon paineeseen vaikuttaa oikeastaan seuraavat:
-suutin vuotaa
-cr-pumppu rikki
-määränsäädin rikki (antaa kyllä säätimestä koodia, yleensä)
-liitinvika, käy polttoaineliittimet (sähkö) läpi
-paineanturi (harvinaista, mutta mahdollista)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Pasipa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V50 2,0d nykii
« Vastaus #2 : 14.01.2016, 11:57:34 »
Joo, ymmärrän ettei egr ja läppäviat vaikuta polttoainenn paineeseen.

Mietin vaan, kun viimetalvena käytin eberin takia autoa pistokkeen nokassa, silloin jo siellä oli jotain vikakoodia polttoaineen paineesta, mutta kun ei ole ollut mitään murheita ennen kun nyt.
Tietysti katselisin vikaa ensin halvemmasta päästä. Voisikohan nuo läppäongelmat kuitenkin aiheuttaa tuollaista nykimistä ja sammuilua? Nykiminen on sellaista, että veto loppuu aina hetkeksi tykkänään.

Kun testeri antoi jotain painearvoja, ko. huoltokorjaamolla ei ollut viitearvoja, mitä ne pitäisi olla.

 

Kulkukoira  Proturbo