Mikä pystyi edes menemään vikaan, kun etuvedon etupyörän laakerin vaihdon jälkeen pyörän laakerissa on väljyyttä?
Laakeri meni prässäämällä napaan pakkasesta otettuna; oli tiukka niin kuin pitikin. Sokkarenkaan laitoin toiseen päähän - eli laakeri meni perille; sokkarengasta ei muuten olisi saanut sinne.
Sitten oli hiukan epävarmuutta, että menikö navan keskiö pohjaan saakka laakerin sisälle, koska sitä ei tullut mitattua sieltä navan sisäpuolelta. Tuntui ainakin, että jumahti pohjaan saakka - oli normaalin tiukka.
Ja sitten kiinnitin navan takaisin pyöränripustukseen. Kiristin vetoakselin ohjeiden mukaisesti.
ja kokeilin pyörää: klappia enemmän kuin työtä aloittaessa ja ihan reilusti KLAPPIA!!
Yhtään en ole ajanut. Miten siinä SKFn laakerissa voi olla klappia??
Vaikka se navan sisäosa ei olisi painunut perille asti, niin eihän siinä klappia olisi?? Siinähän on lukkorengaskin pitämässä laakeria kasassa.
Vai menikö vetoakselin kiristys pieleen - jäi löysälle? Voiko se aihheuttaa laakerin väljyyden?