Noista muista vika-asioista ei ole kokemuksia, mutta niinkuin aikaisemmin kirjoitin, niin:
" Itsellä on V 70 D5 vm 2006 A. Kun autolla oli ajettu n 100 tkm, niin laatikko vaihtoi kickdownilla ohitustilanteessa kahta vaihdetta päälle yhtäaikaa voimakkaan pamauksen saattelemana. Aluksi se oli satunnaista ja kun 150 tkm lähestyi, niin sitä tapahtui lähes jokaisessa ohituksessa, mutta vain silloin kun laatikko oli riittävän lämmin.
Laatikon toiminnasta tein useita valituksia ja sitä tarkastettiin huoltojen/muiden korjausten yhteydessä sinisellä, mutta mitään vikaa ei löytynyt (ei myöskään mitään vikakoodeja). Autoon oli tehty suositusten mukainen laatikkoöljynvaihto 60 tkm:n välein sinisellä. Vasta kun otin maahantuojaan yhteyttä otti paikallinen sininen minut vakavasti ja pyysi auton uudestaan koeajolle. Koeajon suoritti paikallisen volvon päämekaanikko ja olin itse mukana. Olin tulloin jo tajunnut sen, että laatikon täytyy olla riittävän lämmin, jotta vika ilmaantui. Lyhyen koeajon (olin itse ajanut laatikon lämpimäksi ennen koeajoa) jälkeen todettiin laatikon olevan täysin romu. Maahantuoja ja paikallinen liike maksoivat pääosin uuden laatikon ja asennuksen - osuuteni oli n 6000 eskon kustannuksista n 600 ekeä.
Vikoja on ko laatikoissa ollut ja jos vika on ylläolevan mukainen, niin vaihto tai remppa voi olla tulossa...
Laatikko on sökö....