Carcom Oy  Elekma

Volvo S40 2.4 - huono käynnistymään lämmityksen jälkeen

• 1 Vastauksia
  • 1391 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zemex

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Eli kun auto on pari tuntia roikan nokassa, ei meinaa käynnistyä kunnolla. Yrittää lähteä käyntiin mutta sammuu välittömästi ja parin yrityksen jälkeen käynnistyy. Tätä ei tapahdu koskaan kylmällä tai lämpimällä koneella ellei sitten ole roikassa ollut muutamaa tuntia. Jos on pitempään roikassa niin ongelmaa ei taas ole.

Ilmeisesti tämä ongelma johtuu siitä, että lämmitin lämmittää lämpötilaanturin lähistölä. Anturi luulee olevansa lämpimämpi kuin mitä on. On kukaan löytänut tähän asiaan ratkaisua?

Poissa sun_Mun_50

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Minulla oli joskus vanhassa autossa samansuuntaisia ongelmia, mutta se sentään lähti aina käyntiin. Mutta selkeästi nihkeintä käynnistyvyys oli juuri parin tunnin lämmityksen jälkeen noin -5 aseteesta kylmempään päin.
Paras ratkaisu varmasti olisi kiertovesipumppu joka kierrättää vettä samaan aikaan kuin vastus sitä lämmittää.
En tosin osaa sanoa löytyykö joltain valmistajalta valmiina sellaista pumppua joka olisi helposti liitettävissä lämmittimen kaveriksi, mutta ainakin TT-Thermolta löytyy lämmittimiä, joissa on vastuksen lisäksi valmiina tuo kiertovesipumppu. Kokemusta tuotteista ei ole, mutta ainakin vaikuttaisi varsin toimivilta näihin ongelmiin.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2016, 21:39:12 kirjoittanut sun_Mun_50 »
Volvo V60 Ocean Race

Kulkukoira  Proturbo