Minulla sama ongelma -06 vm 1.6 D V50.ssä. Mutta tämä ilmenee vain pakkasella. Mitä kovempi pakkanen sitä useammn hyytyy. Tuttava sanoi että voisi olla polttoainetankin korvausilmaletku tukossa. Auttaa jos avaa tankin korkin. Tätä en oo vielä testannut. Eilen ajelin n. 350 km - 30 - 35 kelissä. Sammuili mutta aina käynnistyi uudelleen. Monesti kyllä halutti tarttua luuriin että soitan hinurin mutta ajelin perille asti. Matkaan meni aikaa 7.5 tuntia. Aika kiduttava matka mutta tulipa tehtyä.
Jos auto on lämpimässä tallissa niin pidempään menee että alkaa hyytyillä mutta kylmässä seistessään se sit pätkii koko ajan.
Ja vika on juuri se että sammuu ajossa, kaasua jos painaa enemmän hyytyy heti jos painaa hitaasti ja tasaisesti ei hyydy yhtä nopeaa. Tosin pakkasen kireys vaikuttaa myös tähän. Mitä kovempi pakkanen sitä vähemmän kierroksia se kestää. Jos oikein kireäksi menee niin voi hyytyä heti kun vaihtaa kakkoselle.
Jossain vaiheessa kun sai auton kulkeen tasaisesti n. alle 60 km/h niin käynnissä oli tasaisin väliajoin notkahdus. Eli ikään kuin jokin olisi tasaisin väliajoin jarruttanut menoa. Jos ajattelee esim että suutin olisi jokin tukossa niin se sit aina kohdalle sattuessan olis aiheuttanu sen notkahduksen. Tämä vain esimerkki ajatuksena. Jäänestoaine ei auttanut suuresti.
Kiitollinen kaikesta asiaan liittyvästä tiedosta!!

Kumma juttu mutta onko vinkkejä tai onko jollakin vika selvinnyt tässä ongelmassa. Ettei tarvis kovin suuria summia maksaa kun hakevat vikaa autoon. Dieselfiltterin vaihtoa suositteli moni mutta onko se vika sit siinäkään.