Futurez  Kulkukoira

mistä B234f moottorin räjäytys kuvat.

  • 6 Vastauksia
  • 2458 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mauri78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
mistä B234f moottorin räjäytys kuvat.
« : 09.01.2016, 14:48:58 »
autona 940 -91 ajokki jossa 2.3 litranen 16 venanen kone. kaipailen räjäytys kuvia ja sensorien sijainti tietoa :D kyseisessä vuosimallissa ei kuulemma anää ole kuin yksi kampiakselin asentotunnistin, eikä hall anturiakaan ole. tällaisen tiedon sain merkkiliikkeen tiskiltä varaosaa tilatessa. auto käy ja kukkuu mutta nykii pätkii ja rykii sekä kiekka mittari huitelee tyhjäkäynnilläkin valmiiksi 5-6 tonnin nurkilla. naku tunnistin ja tyhjäkäynti moottori jo vaihdettu ja vuorossa asentotunnistin. tunnistimen paikasta ei ole tarkkaa käsitustä ja google ei auttanut asiaan joten pitää koittaa täällä . :D

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: mistä B234f moottorin räjäytys kuvat.
« Vastaus #1 : 09.01.2016, 14:50:01 »
YKK-anturi on vyötärökehällä kannen takana.


Muoks:
Tässä näkyy.Toi mille on tehty kolo kytkinkoppaan
 
« Viimeksi muokattu: 09.01.2016, 14:51:58 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

Poissa mauri78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: mistä B234f moottorin räjäytys kuvat.
« Vastaus #2 : 11.01.2016, 14:01:03 »
Kiitoksia Kaziganth avusta :D saimme eilen vaihdettua anturin ja yksi viak korjattu vielä jäi johonkin vikaa kun pienillä kierroksilla jatkoi pientä nykimistä. veto alueella ei ongelmia enää ollut eli jotain parannuksia saimme aikaan :D seuraavaksi pitänee tarkastaa jakopään jako jotta kohdallan, kun siihen on hiljakkoin teetetty remontti korjaamolla ja sekin mahdollisuus on etä ovat mokanneet sen kanssa. jos jakokin kohdillaan pitää alkaa tutkimaan johtosarjoja  ja ecua kun muita vaihtoehtoja ei oikein tahdo olla, kun konepellin alle kaikki mahdollinen jo uusittu joka voisi käyntiin vaikuttaa. pitänee tarkistaa puristus paineetkin jossain välissä vaikka en jaksa uskoa että kone olisi väljäksi mennyt kun mittarissa on 170 tontuua ja rapiat niin melkolailla sisään ajo menossa. jos jollain tulee jotain pätevää asiaaan liittyen saa ehdottaa kun omat ideat viasta selviämiseen alkaa olla vähissä ja autoani en keski sormi halliin vie sattuneista syistä :D

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: mistä B234f moottorin räjäytys kuvat.
« Vastaus #3 : 11.01.2016, 14:03:51 »
Kiitoksia Kaziganth avusta :D saimme eilen vaihdettua anturin ja yksi viak korjattu vielä jäi johonkin vikaa kun pienillä kierroksilla jatkoi pientä nykimistä. veto alueella ei ongelmia enää ollut eli jotain parannuksia saimme aikaan :D seuraavaksi pitänee tarkastaa jakopään jako jotta kohdallan, kun siihen on hiljakkoin teetetty remontti korjaamolla ja sekin mahdollisuus on etä ovat mokanneet sen kanssa. jos jakokin kohdillaan pitää alkaa tutkimaan johtosarjoja  ja ecua kun muita vaihtoehtoja ei oikein tahdo olla, kun konepellin alle kaikki mahdollinen jo uusittu joka voisi käyntiin vaikuttaa. pitänee tarkistaa puristus paineetkin jossain välissä vaikka en jaksa uskoa että kone olisi väljäksi mennyt kun mittarissa on 170 tontuua ja rapiat niin melkolailla sisään ajo menossa. jos jollain tulee jotain pätevää asiaaan liittyen saa ehdottaa kun omat ideat viasta selviämiseen alkaa olla vähissä ja autoani en keski sormi halliin vie sattuneista syistä :D
Onko vikakoodit luettu? Ohjeet löytyy täältä: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0
No kun halvalla sai.

Poissa mauri78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: mistä B234f moottorin räjäytys kuvat.
« Vastaus #4 : 11.01.2016, 20:27:46 »
on luettu ja ohjeet tulostettu hansikas lokerikkoon :D tosin tänään havaittiin että mahdollinen vika saattaa sittenkin olla imm vaikka on uusi laite :D edellinen omistaja on saattanut asentaan väärän imm ja katoin sitten siittä numeron uusiessani sitä, nyt kun netistä löysin auton tiedoilla numeron on se eri kuin autossa kiinni oleva imm :D asiaa pitää siis selvitellä lisää ja katsoa jospa vika poistuisi viimein kokonaan. yläkierroksilla käynti/kulku parani anturin vaihtuessa eli ei mennyt sekään hukkaan. Tästä 9 satkusta tehtään vielä soiva peli vaikka väkisin  :D kovasti vain yrittää vastaan potkia ;D vikakoodin mukaan 1-2-1 eli imm olis jotain vikaa ei vaan oikein käsittänyt että voi olla väärä laite siis jos on :D ainakin vikakoodin mukaan jotain on pielessä. tosin myös kierrosluku mittari elää omaa mailmaansa miten sattuu eli siihenkin pitää löytää korjaus keino kunhan kone alkaa käydä oikealla tavalla ensin.

Poissa mauri78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: mistä B234f moottorin räjäytys kuvat.
« Vastaus #5 : 17.01.2016, 00:28:52 »
imm todettiin oikeaksi numeronsa perusteella lopulta volvon varaosa neuvojan avustuksella. seuraavaksi taitaa olla edessä jaon tarkistus ja jos sekin kunnossa pitää alkaa soittelemaan vaasaan jotta saa ecun korjaukseen :D jos noiden jälkeen vielä oikuttelee on pakko laittaa peukku suuhun ja alkaa pyyteleen äitee avuks kun keinot alkaa olla vähissä :D
koneeseen on nyt uusittu naku tunnistin, tyhjäkäynti moottori, tarvike imm ( numero on siis oikea ) ja kampiakselin asentotunnistin. tulpat, johdot, pyöriä , jakajankansi ja puolakin vaihdettu sekä perus neste huolto samassa. joka vaihdon jälkeen parantunut hieman mutta ei vain ota toimiakseen miten tehtaalla muinoin haluttiin :D jos jollakin tulee mieleen jotain mikä voisi auttaa, kuuntelen ehdotuksia mielelläni :D

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: mistä B234f moottorin räjäytys kuvat.
« Vastaus #6 : 17.01.2016, 01:54:03 »
Jos kiekkamittari näyttää omiaan niin mulla rikkinäinen sytkäpääte tehnyt tota ongelmaa. Samoiten rikkinäinen voi nykiäkkin.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron