Monet on saaneet kuulat putomaan siihen suojakumiin kun on vetänyt akselia liian paljon ulos. Minäkin tein sen kerran. Noin 100tkm ajetussa vm. 2002 S60 sisällä oli vaseliinit, mutta kun pilkoin muutama viikko sitten 2005 mallisen S40 vetarin roskiin, sielläkin oli öljymäiset sisukset, voikohan ne muuttaa muotoaan matkan varrella.
Kuulien asennus takaisin vaatii vähän kärsivällisyyttä, vaseliiniä ja puhtaan lattian josta kuulat saa poimittua talteen kun joku niistä kumminkin putoaa kerran tai pari kertaa. Uudet suojakumin kiristinpannat ja siihen työkalu helpottaa ja uusi suojakumi. Homma ei sinällään ole näpertelyä, kuulien halkaisija on lähelle 30mm, jos yhtään muistan oikein.
Itse tripod on teknisesti hieno, siinä on insinööri saanut cad-kuvaa pyörittää muutaman kerran, jotta lopputuotteen ominaisuudet toimivat kuten toimivat.
Jos nivel on kasaamisen jälkeen jäykkä, eikä taivu, auki uudestaan ja kierretään toista akselia 1/4 kierrosta ja kasaan uudestaan. Jos sen voi purkaa rauhassa, kannattaa laittaa merkit niin saa kasaan samaan asentoon.