Olen päivittämässä kilpuriini uudempaa tekniikkaa B20:n tilalle ja päädyin tätä foorumia pitkään tutkineena B230FT moottoriin. Luovuttaja on 940 vm.-96, automaattilaatikolla. Tavoitteena alhaalta mahdollisimman hyvin vääntävä, noin 250 hv. moottori. Voimaa saa olla toki enemmänkin. Saasteet yms. ei ole rajoitteena. E85 on myös vaihtoehto.
Tältä foorumilta löytyy aiheeseen liittyvää informaatiota kaikkine linkkeineen hämmästyttävä määrä. Poimimalla jotain sieltä, toista tuolta on mulle syntynyt jonkinlainen kuva aiheesta. Kuitenkin turbo- ja ruiskutekniikka on mulle entuudestaan vieraita. Dellortoilla ja vaparilla on pärjätty tähän asti jotenkin.
Vieläkö joku viitsii kerrata pähkinänkuoressa, mitä muutoksia B230FT vaatii, että tavoitteisiini päästään? Käsittääkseni tuo 250 hp alavääntävänä pitäisi irrota varsin helposti

Nokka, kansi, pakosarja ja alakerta jää alkuperäiseksi. LH 2.4 on tarkoitus lastuttaa. Mutta miten turboa pitää fixata? Riittääkö kunnossa oleva alkuperäinen ahtoja lisäämällä (Hukkaporttia muuttamalla/vaihtamalla?), vai mikä on järkevintä? Rajoittaako alkuperäinen cooleri?
Ja lopuksi vielä vähän mekaniikkaa: Onko automaattiaskisen alkuperäisestä vauhtipyörästä mitään iloa, kun muuttaa manuaaliksi? Käykö siihen mikään paineasetelma ja kytkinlevy suoraan? En ole alkuperäistä pakettia vielä purkanut. Ja onko B20 ja B230 liitospinta sama kytkinkoppaan? Koneen asennolla ei ole tässä tapauksessa merkitystä.