Jos ensimmäinen öljynvaihto on tehty vasta 173 tkm kohdalla, niin suosittelisin laatikon avaamista ja suodattimen vaihtoa piakkoin, ennen kuin sippaa. Itsellä oli öljyt sisässä todennäköisesti 200 tkm ennen ensimmäistä vaihtoa (TH80-SC laatikko). Suodatin tukkeutui lopullisesti 237 tkm kohdalla ja turbiini rikkoutui, vaikka olin vaihtanut öljyt heti ostettuani auton (202 tkm).
Korjauttaminen onnistuu hyvällä laatikkokorjarilla. Itä-Suomesta löytyy ainakin konekorjaamo Siekkinen Maaningalta, joka korjasi minun askin. Etelästä taitaa löytyä useampikin hyvä. Kannattaa googlata hieman. Jos vaihtolaatikkoa ajattelee, niin sekin kannattaa aukaista ja tarkistaa mm. suodatin ennen paikalleen laittoa. Pelkkä laatikon irrotus sekä asennus ja siinä välissä tarkastus/putsaus maksaa toista tuhatta, joten jää tuossa vielä väliä siihen vaihtolaatikkoon. Itse askin pitäisi olla kohtuullisen vankkaa tekoa, joten se vaihtolaatikko ei välttämättä anna mitään lisää.
Hyvä laatikko tuon pitäisi olla, jos vaihtaa öljyt ajoissa.
edit. Niin ja tuohon laatikkoonhan pitää öljyt olla Mobil 3309 tai Volvon omaa. Itse en laittaisi mitään muuta.