Nyt kun 18T/19T-asioita on arponut jonkin aikaa ja kyseiset tekohengitetyt muinaisteknologian ihmeet vaikuttavat tarjoilevan heikohkoa hinta/laatu -suhdetta, täytyy kartoittaa mitä modernimpia vaihtoehtoja olisi olemassa vaikka vähän kalliimmallakin. Uudemmassa R-mallissahan on KKK K24, suoraan Volvon pakosarjaan sopivalla pakopesällä ja noin 56.5mm turbiinisiivellä. Sen valmistaneella Borg Warner -konsernilla on myös keraamisesti laakeroitu ja titaanialuminidisiipinen EFR-sarja, jonka vaste on ihan eri universumista kuin K24:lla tai TD04HL-19T:llä.
Mieleen on tullut hybridi, eli käyttäen EFR6258:aa aihiona. K24:n turbiinipesän koneistaminen sen 58mm pakosiivelle ei pitäisi olla hankalaa, olettaen tietenkin että muut mitat laakeripesän turbiinipuolella ovat kohdallaan. 0.60 A/R antaa vielä nopeamman vasteen kuin EFR:n oma 0.64 vaikka virtaakin aavistuksen vähemmän yläkierroksilla. Tavoite eli 330-350hp kampiakselilta jää oikein nätisti maksimikapasiteetin sisään. Halvaksihan tämä ei tule, mutta kun aidot Mitsun billet-TD04:t ovat noin tonnin pinnassa, kuutisen sataa lisää EFR:ään, X euroa irtonaiseen Volvon K24 pakopesään ja Y euroa koneistukseen ei siihen verrattuna ole enää mahdoton investointi.
Onko kukaan aiemmin ottanut selvää tällaisesta mahdollisuudesta tai jopa kokeillut käytännössä? Googlaamalla ei tullut ainakaan äkkiseltään vastaan mitään.