Tinalohkot tuntuu isoilla porauksilla pettävän pitkittäin ja minun tietääkseni siihen ei vaikuta kankisuhde vaan sylinteri paine. Jos tinalohkoa tsekkailee niin sylinterin alapää on hyvin tukeva ja materiaali paksuus on kampikoneistoon melkoinen.
Vanhoissa vapari 6syl koneissa on noin 20mm vähemmän alumiinia pohjalla ja tuntuu nekin ny jotain kestävän.
Kuten betoni vahvistetuissa koneissakin betoni lurautetaan vesitilan pohjalle tukemaan sylinterin alapäätä, missä on kaikkein kovin rasite. Kankisuhde ei pitäisi vaikuttaa yläpään pullahteluun juurikaan, sen takia en paljoa aikaa ja rahaa käyttäisi sen seuraamiseen.
Se kannattaa huomioida että isoilla 83mm porauksilla sylinterin paksuus alhaisimmillaan on 1mm tietämistä, eli ei siellä hirveästi ole rautaa vastassa.
Näiden sylinterin yläpäähän tulevissa korseteissa on kumminkin aina semmoinen ongelma että kiertääkö vesi enää normi tavalla???
Se on kiva nähdä miten tuo oma kone tulee lohkon puolesta pysymään nipussa. Olen onneksi itse vielä mitannut lohkon läpi ennen kasausta niin tiedän tarkalleen, jos seuraavissa mittauksissa on heittoja...
Kumminkin olen hommannut lohkoja varalle, ennemmin vaihdan lohkon moottorin muutenkin tarkistuksen yhteydessä kun alkaisin kalliita sylinteri putkia vaihtamaan. Sitten kun niitä pikkusen nitkuneita lohkoja on nurkissa niitä voi darttonittaa.