Winter is coming ja tälläkertaa on testissä Trianglen kitkat. Ovat pyörineet jo varmaan kuukauden alla:


Kiinasta tilatut parkit kotiutuivat:


Taas on joutunut vähän huoltoakin tekemään ja varmaan ensimmäistä kertaa mun autohistoriassa Volvo jätti käynnistymättä. Oli jo jonkun aikaan oireillut niin, että lämpimänä joutui sahaamaan käyntiin ja nyt ei käynnistynyt enään ollenkaan. Bensapumpun rele oli ehjä, mutta virrat päällä ei kuulunut pohjasta surinaa joten pääsin pumpun vaihtohommiin. Samalla tuli vaihdettua suodatin.
Paketti irti autosta:

Wix vaihtui Bosch:iin

B-pumput:

Uudet romut kiinni ja auto avaimesta käyntiin:

Ennen lumien tuloa urheilin vielä vähän putkihommia, sekä vaihdelaatikon tukikumin.
Vanha kumi oli päässyt jo vähän huonoksi


Kerrankin mätänetistä sai muutakin kuin Professional parts of swedeniä, eli uudeksi tukikumiksi tuli Febi Bilstein:

Putken osalta vuotokohteita oli pakosarja, downpipen liitos ja katin laippa

Downpipen mutterit on sen verran vittumaiset, että oli parempi ottaa vähän enemmän kerralla putkea irti:

Pakosarjan tiivistepinnalle putsaus, sekä dp:lle uusi tiiviste ja uudet pultit pinnapulttien tilalle:

Samalla sai helposti poistettua rämisevän peltisuojan:

Katin laippaan tuli uusi "tiiviserengas" ja bilteman korjaussarjat. Ei se kyllä vieläkään 100% tiivis ole

. Katin puoleinen laippa (putkessa) alkaa olla niin hapero, että joutui heittämään siihen vähän päälle tollasta putkenkorjaus nauhaa


Tossa dp:ssä näkyi olevan myös jokin samanlainen liitoskohta kuin katissa lambdalle. Olisiko lamdaa mahdollista siirtää tohon? Ei mua haittaa jos toi vähän vuotaa tosta katilta, mutta olisi varmaan päästöjen/bensankulutuksen kannalta parempi, jos ei olisi yhtään vuotoa ennen lambdaa?
Putkihommissa huomasin rikkinäisen moottorin maakaapelin:

Uusi liitin piuhaan ja takaisin koneeseen kiinni:

Pakkasia odotellessa tuli vielä pestyä auto kunnolla, sekä lisättyä toinen kerros Collinitea:



