Proturbo  Autodiagnoosi

v70 B5202S 10 ventt vm.-97 ei siedä kierroksia

  • 3 Vastauksia
  • 1534 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa veetiheikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Käyntiin lähtee normaalisti ja käy niinku pitääki. Kaasun kun painaa varoen kestää yli 2000 mut sitten turahtaa. Imusarjan päällä oleva alip.letku oli poikki mut eipä senkään vaihto muuttanu tilannetta kun ehkä pikkasen. Eikä mitkään varotusvalotkaa pala. Tää oireilu alkoi ajossa niin ettei ottanu enää kierroksia ja pintakaasulla piti körötellä ja sitten huononi niin että hinurin perässä kotiparkkiin. Huollot tehty kirjan mukaan ja ajettu on 265 000 km. Kiitollisena oottaa hän ohjeita ja neuvoja.....

Nercs

  • Vieras
Vs: v70 B5202S 10 ventt vm.-97 ei siedä kierroksia
« Vastaus #1 : 19.07.2011, 20:00:02 »
Mennään ihan perusasioihin saako kone bensaa eli se polttoainensuodatin ja ruiskupumpun teho että pumppaa bensaa niihin suuttimiin 3.03 bar paineella.Tämä kunnossa niin tarkista ilmaputsarin kunto ja vaihda ihan uusi maksaa siinä 10 pintaan.Tulpat  virranajakajankansi ja pyörijä sekä hyvät sytytysjohdot muistetaan myös puolan johto vaihtaa.Kuinka on kaasuläpän se huohottimen kunto on säänöllisesti putsattu.Oletko tarkistanut että pakoputki on auki ettei katti tukossa.Pitäisi tarkistaa ajoituslampullaa kun kaveri painaa kaasua ja kierrokset nousee häviääkö se kipinä jolloin se kone sammuu siitä syystä.Polttiainesuodattimen vaihto on helppo hommaa käytä hakua niin löydät meikäläisen sepustuksen aiheesta.Kirjoita kuinka kävi ja kiertääkö kone 6400 ja maisemat vaihtuu.Moro

Poissa veetiheikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vika selvisi. Joku kk sitten alkoi kuulumaan räminää tietyillä kierroksilla ja paikallistettiin se katalysaattoriin joka ulkoapäin oli täysin kunnossaolevan näköinen. Annettiin asian olla kun katsatuksestakin meni läpi että heilahti mitä nyt molemmat raidepäät siin sivussa laitettiin. Nyt sitten katti oli tukkeutunut eli sulanut ja samalla 2 alipaineletkuu korjattiin konehuoneen puolelta veemäisestä kohtaa imusarjan piiloista. Otin valokuvatkin sisuskaluista ja kuhan aikaa on paan tuleen ne näkyville. Nyt ajellaan sitten pelkillä katin kuorilla ja bensaa menee vähemmän mutta maailma saastuu :nohnoh

Nercs

  • Vieras
Vs: v70 B5202S 10 ventt vm.-97 ei siedä kierroksia
« Vastaus #3 : 22.07.2011, 19:01:28 »
Kuten huomasit tämän auton korjaus on helppoa kun jopa vika oli tuossa kirjoittamassani viestissä.

 

RallyBaron  Samppasport