Ja nostellaan aihetta!
Omassa kulkineessa S60 D5 -03 letkulämppärin asennuksen jälkeen on vähän kadonnut nestettä. Ei mitään hirveitä määriä,olisiko joku 1-2desiä 3000km aikana,eli aika vaikea tollasta vuotoa on kyllä huomata. Veikkaan,että letkulämppäri vuotaa jostain,mutta mietin myös korkkia,kun oli pinnastaan vähän kostea.
Hommasin Gatesin korkin (1,5 bar korkki,eli ihan oikean mallinen,oem tuotetta vastaava) paisuntasäiliöön,ainakin tuntuu että painetta pitää paremmin. Vanhalla korkilla ajaessa koneen ollessa lämmin paisuntasäiliössä jäähdytinnesteen pinta oli noussut vain hieman. Uuden korkin laitettuani ja ajettuani 50km kurkkasin paisuntasäiliön nestetasoa,oli neste vähän korkeammalle noussut.
Sanokaa onko analyysini oikea,eli tässä on tainnut käydä ehkä niin,että vanha korkki ei ole pitänyt paineita,vaan fuskannut hienon hienoisesti läpi. Uuden korkin myötä se ei enää fuskaa läpi,vaan pitää paineet paremmin,minkä seurauksena se nestepinta lämpimällä koneella on korkeammalla kuin aiemmin?

Edit: Itselleni vastaten,uus korkki tuskin aiheuttanu tuota korkeampaa nestepintaa. Ihan normaalia varmaan,satunnaisesti vaan nyt pinta ollut korkeempi. Vikaa tuskin oli vanhassa korkissa,mutta seurataan nyt tilannetta..