Päivää ! Kyseessä 2005 220hv & 320nm V50. Nyt tekisi mieli vaihtaa downpipe 3" katittomaan versioon. Vaihtoehtoja on muutamia suomessa ja ulkomailla. Ebaysta löytyy jenkeistä 200-250€ hintaan, mutta kuvissa downpipen takalaippa on pyöreä, vaikka autossahan on kahdella pultilla oleva laippa

. Marteliukselta saisi, mutta hinta on mielestäni todella suolainen 520€...
Takalambda todenäköisesti vaatii "lambda fakerin", jotta vikavalo pysyy poissa ? Näin ainakin yhdessä aikaisemmassa decat autossani..
Sitten muutama lisäkysymys.
1. Auto on mahdollisesti ohjelmoitu aiemman omistajan toimesta, varmuutta ei ole. Sen olen huomannut, että 1 ja 2 vaihteilla kiihtyy ihan mukavasti, mutta kolmannella lähtee "repimään" aivan eri tavalla ja myös 4 ja 5 vaihteilla. Huomaako vakiossa tämmöistä ? (Autossa 5-v Geartronic).
2. Jos ajaa manuaali puolella, antaa auto paukuttaa rajoitinta pitkin niin kauan, että vaihtaa itse isommalle. Ei siis vaihda itsestään isommalle punarajalla. Onko tämä merkki ohjelmoinnista vai onko vakiona tämmöinen ?
3. Geartronicin väännönsieto. Jos vaihtaisi tuon downpipen ja ohjelmointiin stage 2, kestääkö / rajoittaako vaihdelaatikko menoa ? Jostain jenkkifoorumilta luin, että AW50 maksimi momentti on 380nm hujakoilla ? Stage 2 putkella tarjoaisi lähemmäs 470-480nm vääntöjä..
Toivottavasti saan faktaa näihin kysymyksiin piakkoin !

