No nyt autolla oli ajettu vain huollosta kotiin, siellä ajoin sen seuraavana päivänä pihalta kadulle, ei kai se ihan täyttä minuuttia käynyt mutta ilmeisesti riitti. No yksi akullinen ei riittänyt joten aloin epäillä huollon jotenkin liittyvän asiaan, soitto Bilialle ja käskivät hinauttaa sen sinne.
Diagnoosi: huuhdellut, ei puristuksia

Eli automaattiryypystä tullut liikaa bensaa ennenkuin auto kunnolla käynnistynyt. Liika bensa sitten liuottaa pois öljykalvon sylintereistä jolloinka puristukset häviävät ja auto ei käynnisty

Korjaus: uudet tulpat ja suositus vaihtaa tulpanjohtimet alkuperäisiin, paikalla olleissa tarviksejohtimissa yli kaksinkertainen vastus.
En mä kyllä ihan vieläkään ymmärtänyt tätä asiaa

On kuulemma yleisintä 40-sarjan volvoissa sekä näissä 5-pyttyisissä vuosituhannen molemmin puolin.