Proturbo  Autodiagnoosi

850 Ei käynnisty, lyhyen siirron jälkeen.

• 37 Vastauksia
  • 19097 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nercs

• Vieras
Vs: 850 Ei käynnisty, lyhyen siirron jälkeen.
« Vastaus #30 : 19.10.2011, 09:55:39 »
Putkimies mitkä öljyt on koneessa ja termari kunnossa että kone lämpiää.Teillä 20 venttilinen, itsellä 10v ja en ole koskaan törmännyt tähän ongelmaan vaikka olen testannut.Unohtui sanoa auto on teillä huollettu ja kunnossa että sen puoleen vikaa on turha etsiä.
« Viimeksi muokattu: 19.10.2011, 10:02:28 kirjoittanut Nercs »

Poissa ZuluR

• Grand Luxe
  • **
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
« Vastaus #31 : 19.10.2011, 11:34:10 »
Volvo on tietoinen tästä ongelmasta ja niillä on kuulemma joku öljysuositu joka vähentäisi tätä omniaisuutta. (nettihuhuja) ;D
En tiedä mikä se on eikä ole tullut vastaan joten kysely sinisellä tekee meistä kaikista viisaampia-

Omalla kohdalla tämä on tullut silloin kun autoa on lumitöiden alta siirretty pois. pari metriä.
Ei esiintyny enää kun käytin auton käynnissä pari minuuttia.

Poissa Putkimies2

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #32 : 19.10.2011, 23:09:24 »
No nyt autolla oli ajettu vain huollosta kotiin, siellä ajoin sen seuraavana päivänä pihalta kadulle, ei kai se ihan täyttä minuuttia käynyt mutta ilmeisesti riitti. No yksi akullinen ei riittänyt joten aloin epäillä huollon jotenkin liittyvän asiaan, soitto Bilialle ja käskivät hinauttaa sen sinne.
Diagnoosi: huuhdellut, ei puristuksia  :o Eli automaattiryypystä tullut liikaa bensaa ennenkuin auto kunnolla käynnistynyt. Liika bensa sitten liuottaa pois öljykalvon sylintereistä jolloinka puristukset häviävät ja auto ei käynnisty  :o :o
Korjaus: uudet tulpat ja suositus vaihtaa tulpanjohtimet alkuperäisiin, paikalla olleissa tarviksejohtimissa yli kaksinkertainen vastus.

En mä kyllä ihan vieläkään ymmärtänyt tätä asiaa  :P On kuulemma yleisintä 40-sarjan volvoissa sekä näissä 5-pyttyisissä vuosituhannen molemmin puolin.
Espoo
Volvo 850-20V - AX GT - Porsche 928

hevonen

• Vieras
« Vastaus #33 : 19.10.2011, 23:19:21 »
No se korjaus on se että käytät ainakin pari minuuttia, et vähempää. Öljyillä ei ole merkitystä.
Automaattiryyppy... :2funny:...
Huuhteluun tuo ei liity, kyllä se johtuu tuosta venttiilinnostinsysteemistä. Eihän siellä puristuksia ole kun venttiilit on raollaan.

Poissa Putkimies2

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #34 : 19.10.2011, 23:22:43 »
No se korjaus on se että käytät ainakin pari minuuttia, et vähempää. Öljyillä ei ole merkitystä.
Huuhteluun tuo ei liity, kyllä se johtuu tuosta venttiilinnostinsysteemistä. Eihän siellä puristuksia ole kun venttiilit on raollaan.

Joo, olihan tuossa vastauksessa vähän nielemistä  :D
Jotenkin tuollainen minimikäyttöaika tuntuu vähän keskeneräiseltä suunnittelulta tai sitten jostain viasta tai kulumisesta.
Espoo
Volvo 850-20V - AX GT - Porsche 928

Poissa ZuluR

• Grand Luxe
  • **
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
« Vastaus #35 : 20.10.2011, 08:43:25 »

Itse väittäisin että öljyllä on merkitystä.
vähän paksumpi öljy ei valu heti eikä liukene heti pois.

Jossain (landiassa?) luin että tuohon oli sellainen hieno patentti keksitty että tulpat pois ja vähän öljyä joka pyttyyn jotta saisi puristuksia!
Ja sitten siinä oli jotain että bensapumpun sulake pois ja vähän sahaamista jotta tuo öljyfilmi tasaantuisi/saisi puristuksia yms...

Ja omalla kohdalla tuo omiaisuus oli eniten vaivana kun käytin 0-40 öljyä.
10-40 (castrol mun tapauksessa) niin ongelma ei vaivanu enää. (voi toki olla että alitajuisesti aina käytin koneen pari minuuttia ennekun sammutin koneen).

Mun suositus on että kierrät korttelia aina jos joudut autoa siirtämään! Se oli ainakin mun yhdestä kikoista

hevonen

• Vieras
« Vastaus #36 : 20.10.2011, 09:24:48 »
Itse väittäisin että öljyllä on merkitystä.
vähän paksumpi öljy ei valu heti eikä liukene heti pois.

Jossain (landiassa?) luin että tuohon oli sellainen hieno patentti keksitty että tulpat pois ja vähän öljyä joka pyttyyn jotta saisi puristuksia!
Ja sitten siinä oli jotain että bensapumpun sulake pois ja vähän sahaamista jotta tuo öljyfilmi tasaantuisi/saisi puristuksia yms...

Ja omalla kohdalla tuo omiaisuus oli eniten vaivana kun käytin 0-40 öljyä.
10-40 (castrol mun tapauksessa) niin ongelma ei vaivanu enää. (voi toki olla että alitajuisesti aina käytin koneen pari minuuttia ennekun sammutin koneen).

Mun suositus on että kierrät korttelia aina jos joudut autoa siirtämään! Se oli ainakin mun yhdestä kikoista
Joo, ainakin itse oon joskus tuon vinkin laittanut, jos on päässyt huuhtelemaan... Lähinnä vanhat lussut kaasarikoneet huonoilla ölpeillä mutta ei kai se näissä tinavitos/kutoskoneissa tosiaan siitä öljyjen sylintereistä häipymisestä johdu tuo sahauttaminen vaan siitä venttiilien jäämisestä raolleen.
Kyllähän siihenkin öljylaatu vähän vaikuttaa mutta jos käytetään suositusten mukaisia viskositeetteja, on vaihtoehdot aika vähissä.

Poissa Borisj

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #37 : 20.10.2011, 13:10:04 »
Oletko harkinnut mootorin pesua.Vaikka seuraavan öljynvaihdon yhteydessä,ei tule kalliiksi.Volvolta ainakin neuvottin näin tekemmään ja sanottiin,että nykyiset pesuaineet ovat ihan hyviä.Minulla ainakin toimi,eikä konetta tarvi kuumaksi käyttää, riittää kun hetkeksi nostaa kierroksia.Et arvaakkaan kuinka mustaa öljyä tulee pesunjälkeen.

Autodiagnoosi  Carcom Oy