Proturbo  Autodiagnoosi

Ongelmia hälläreiden kanssa"

  • 6 Vastauksia
  • 1979 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ka volvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • k.aleksandrov@gmail.com
Ongelmia hälläreiden kanssa"
« : 19.07.2011, 14:27:18 »
Mulla on -95v volvo 850 t5 farkku/automaatti! Tässä lähipäivänä kävin kaupassa ja jätin virta avaimen virtalukkoon, ja suljin ovet kaukolla. Saavuttuani kaupasta kaukoni ei aukaisutkaan oviani? No kävin sitten ostamassa uudet paristot ja kokeilin uudestaan-
mutta ei, ei auttanut asiaa? Lopuksi jouduin soittamaan hinausliikkeeseen ja pyysin heidän avamaan oven! Kun hän sitten aukaisi
kuskinpuolen oven ns:karmien välistä ,koukku vartisella vehkeellä! Niin hällärit luonnollisesti laukesivat päälle,enkä saannut niitä
edelleenkään pois päältä? Lopuksi soitin volvolle ja kysyin neuvoa niin he neuvoivat erästä ohjelmointia käsikonstein,joka oli -
5 kertaa virta päälle/pois, ja viidennen kerran piti pitää 15sec kaukonäppäintä ohjassa jolloin se nollautuisi! Mutta sekin oli aivan
turhaan ,ei mitään tapahtunut? Irrotin myös hetkeksi akku kaappelit akusta, että jospa sillä tavoin saisi sen jotenkin nollattua mutta ei
siitäkään ollut mitään apua. Lopuksi hinautin autoni turvallisempaan paikkaan lappuliisoilta, ja nyt tarvis sitten neuvoja viisamilta".
Että oisko mitään ideoita siitä mikä on vikana, ja mistä ettiä sitä vai vienkö sen huoltoon ja pyydän hällärien sulkemista/nollausta ja
mitä tuommoinen arvioltaan nyykyään maksaisi ?? terv. ka volvo. :-\

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: Ongelmia hälläreiden kanssa"
« Vastaus #1 : 19.07.2011, 14:41:06 »
Tarkennus kysymys: Onko tässä alkuperäinen hälytin vai joku jälkiasennus systeemi?

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: Ongelmia hälläreiden kanssa"
« Vastaus #2 : 19.07.2011, 15:24:39 »
Olettaisin että jälkiasennus. Ilmeisesti ovien ei pitäisi alkuperäisellä kaukolla mennä lukkoon jos avain on virtalukossa. Haulla löytyy ohjeita kaukosäätimen ohjelmoinnista, hälyttimistä ja niiden mekaniikasta.

Poissa ka volvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • k.aleksandrov@gmail.com
Vs: Ongelmia hälläreiden kanssa"
« Vastaus #3 : 19.07.2011, 15:58:59 »
Ei tietääkseeni ole jälkeen asennettu? Mutta en ole 100 varmakaan! Ainakin volvon omalla kaukolla ja konepellin alla mollemmin puolin on salpa. Tuulilasissa kuskinpuoelen sis puolella joku lasin murtohälytimen  ns antura, ja keskellä koetaulun yllä lasin vieressä pieni vilkkuva pun valo! Ei mitään semmoista mikä poikkeaisi muista samanikäisistä. Auto on suomi -auto ,eikä ns saksasta tuotu! Eikä kyseistä ongelmaa ole aikaisemmin tässä autossa ilmennyt. On toiminut -
edellisellä omistajalla,että mulla kk päivät mitä olen ajannut todella hyvin sekä huolloista on pidetty kirjan mukaan kiinni. Mitähän vielä tästä kertoisin?  Niin,-
muistan lukeneeni jotain volvo hälläreistä jossain netissä, että on volvo guardian-1 ja -2 hälyttimiä kyseisissä malleissa alkaen vuosiluvusta muistaakseni -93 v oli
vg-1. Ja 95 tai 96 vaihtuu vg-2? Ja käsitääkseni tämä 2 piti useampia hälytin kohteita sisällään? Mutta en kyllä itse osaa sanoa että onko tässä tapauksessa näin,
ja onko sillä mitään helpottavaa merkitystä kyseiseen ongelmaan?

Poissa ka volvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • k.aleksandrov@gmail.com
Vs: Ongelmia hälläreiden kanssa"
« Vastaus #4 : 19.07.2011, 16:06:35 »
Eli mitä hakua tarkoitat, ja mitä tarkalleen ottaen kysyn ?

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 268
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: Ongelmia hälläreiden kanssa"
« Vastaus #5 : 20.07.2011, 01:08:58 »
Jos lontoon murre taipuu niin tässä täkyjä
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa ka volvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • k.aleksandrov@gmail.com
Vs: Ongelmia hälläreiden kanssa"
« Vastaus #6 : 24.07.2011, 15:06:31 »
Jep,murteita taipuu kyllä useitakin. Mutten ole niinkään atk ihmisiä,enkä roiku foorumeissa ellei ole sitten kysymyksiä! Mutta kiitos paljon
tästäkin. Meinaan, Kävin läpi kaikki mahdolliset temput ja vinkit mitä foorumeista ja ns. hakujen perusteella voi saada! ja Kiitos paljon teile, Joilla on kärsivällisyyttä vastata epätoivoisiinkiin kysymyksiin! Jouduin nyt kumminkin viemään autoni siniselle tarkkistettavaksi,-
kuin ei mikään tässä tapauksessa auttanut. Ja pyysin vain sulkemaan hällärit, ja nollaamaan sen syysteemin jotenkin niin että se toimisi
taas! Siniseltä soitettiin 4pvnä, ja todettiin että syynä on ajonesto joka on kytkeytynyt päälle. Ja joss ne lähtee etsimään todellista -syytä , joutuu ne purkamaan kaikki koelaudoista lähtien niin että se koittuu tolkuttoman kalliiksi! Joten, päädyttiin sellaiseen ratkaisuun
että sähkäri ohitti ajoneston ja näin ollen ajon esto joka on usein riesana vanhemmissa malleissa jäi tässä tapauksessa pelistä kokonaan pois! joten auto toimii nyt perinteisesti vain avaimella,ei kaukoja eikä enää turhaa rahan menoa vanhoihin tempuileviin ajoestoihin. Hyvä joss ne toimii, mutta oikeasti painajainen kun ne alkaa tempuilemaan! Ai niin, kyseisen vian etsiminen ja ajon eston-
ohittaminen ei ollut niinkään edullinen 391e! Mutta,parempi sekin kun,se toinen ratkaisu. Täytyy vielä mainita sellainen juttu,että ennen
tätä volvoa oli käytössäni cryssler voyager 96v. Ja siinä oli tämä kyseinen ns.tauti ajoestossa,että se teki sen 2kk välein 2v ajan! Vaikka
käytettiin korjaamolla ynm,ynm lopulta alarm set paukahti ukkosilmalla päälle ja koko auto otti tilttiä,eikä enää sen jälkeen käynistynyt ja jäi seisomaan. Luulin pääseväni kyseisestä kirouksesta ostaessani hyvänkuntoisen käytetyn volvon? Ja hyvänkuntoinen onkin, paitsi
tämä yhtä äkkinen yllätys oli liikaa! Mutta nyt on kaikki OK, ja on mukavaa ajella taas volvolla. Iloista loppukesää kaikille ! Terv.Ka volvo :)

 

Futurez  Kulkukoira