Työkalut ainakin kuntoon. Kunnon vääntövarsi, jatkopaloja ja hylsysarja. Kamasan työkalulaukku ikitakuulla maksaa n. 160 euroa ja sillä pääsee jo melkein kuuhun, suosittelen lämpimästi jos on ennestään vaan jotain sekalaisia. Maksaa kyllä itsensä takaisin vähentyneenä vitutuksena, jos ei muuten.
Pulttipyssy ei myöskään montaa kymppiä maksa, mutta tietenkin sille pitäisi sitten olla kompura myös.
Jumissahan ne pultit siellä takuulla jonkunverran ovat tämän ikäluokan laitteissa. Kärsivällisyys on hyve. Ruosteenirrotusainetta ensin ruiskuttelet säännöllisin väliajoin ja koputtelet vähän vasaralla paikkoja, jotta ruosteella toisiinsa hitsautuneet osat irtoavat ja aine pääsee syntyviin rakoihin (tietenkään ei kierteille mäntätä) ja sitten kokeilemaan. Biltema ainakin myy halvalla pirun hyvää sytkärikaasulla toimivaa kaasutohotinta. Ei se mikään kaasupilli tietenkään ole, mutta silläkin saa jo senverta pistemäistä lämpöä aikaan, että helpottaa irrottamista ja vähentää katkenneita pultteja.
Autoa pitäisi saada ilmaan jonkunverran ja tuettua siten, että ei varmasti tule niskaan. Ittensä tappaminen tämmösessä hommassa ei ole kauhean hohdokasta.
Itse juuri yhden 200-sarjalaisen hitsanneena ja pelastaneena neuvon muuten tiputtamaan bensatankin suosiolla pois. Mätäylläriä voi olla yläpuolella ja takuulla on ainakin runsaasti ties mitä skeidaa siellä. Vaikka tankki vielä olisikin ehjä, niin suojaamista kaivannee. Bensaputki tykkää ruostua tankin seutuvilta todella haperaksi ja bensahöyryt sitten liuottavat takalootan pohjasta massat ja maalit veke salakavalasti alapuolelta. Jos takalootan lattiassa näkyy mattojen alla edes mitään pintaruosteita, niin aika takuulla ruoste tulee alapuolelta ja pelti on jo puhki. Tankki on pulteilla kiinni pohjapalkeissa eli varsin helppo irrottaa, tunkki vaan alle, että saa nätisti laskettua. Pultit saa ihan käsivoimin irti ja eivät yleensä ole ruosteessa. Tankin anturinjohdon, mahdollisen bensapumpun piuhan ja bensaletkun saa irti takalootan puolelta luukun kautta. Luukusta pystyy myös tarkistamaan tankin ja anturipaketin kunnon. Täyttöputki on kamalin irrottaa, koska sen klemmari on yleensä juuri väärässä asennossa ja tuhannen ruosteessa. Putki itsessään on alumiinia, joten sen rikkominen on aika epätodennäköistä.
Mitä tukitankoon tulee, niin onhan noita hitsattu. Esim. takaveto Corollassa tyyppivika, että irtoaa ja nykyään varmaan joka toisessa on hitsattu uudestaan paikalleen. Herrat katsastusmiehethän eivät tätä toimintaa kauheasti arvosta, mutta kun tekee siististi ja siististi massalla peittelee, niin ei pitäisi tulla sanomista. Ja kuten itsekin sanoin, niin eivät maksa paljoa, jos ihan reisille menee. Hyvää harjoitusta kuitenkin.