Autoracing  KL-varaosat

Volvo 855 ( Voi poistaa )

  • 12 Vastauksia
  • 1729 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 855

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Volvo 855 ( Voi poistaa )
« : 03.06.2016, 09:15:23 »
Mahtaakohan käydä 125kw moottori 105kw tilalle ?
Auto on manuaali italian tuonti.
Auton moottorissa on ongelmia
enkä viitsisi nähdä vaivaa ruveta korjaamaan nykyistä moottoria.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2016, 14:39:19 kirjoittanut 855 »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5178
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: Volvo 855
« Vastaus #1 : 03.06.2016, 09:30:25 »
Ovathan jotkut tuon vaihdon tehneet vaikka moottorinohjaus onkin eri. Esim. 20V moottorissa on ilmamassamittari ja 10V moottorissa vain imuilman lämpöanturi mutta ovat kuitenkin toimineet ristiin ok.
Omaa kokemusta ei vaihdosta ole.
Eikä tule, kun en koskaan hanki 10V koneista.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

Poissa 855

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855
« Vastaus #2 : 03.06.2016, 09:51:02 »
Tämäkin 105kw on 20 venttilinen.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5178
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: Volvo 855
« Vastaus #3 : 03.06.2016, 11:57:24 »
No sitten puhutaan -99 mallista eteenpäin enkä ota kantaa asiaan.
Silloin tehot rajoitettiin ohjelmalla eikä venttiileillä. Ilmeisesti sähköinen kaasuläppä. Silloinhan kone on ihan sama, tehot vain rajoitettu ohjelmalla. Jos panet tuon tehokkaamman koneen, se on ihan sama mutta joudut päivityttämään ohjelman.


Niin, 850 mallissa ei tuollaista pitäisi olla mutta kun nyt puhutaan italo mallista niin ettei vaan olisi 2.0 tilavuudeltaan 20V? Siinä tehot ehkä samat kuin 2.5 10V.
Sama ensimmäinen ohje lienee pätevä, tosin suuttimet pitää olla siitä isommasta.

Kuten sanottu, en ole tehnyt enkä tee. :)
« Viimeksi muokattu: 03.06.2016, 12:03:34 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1404
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855
« Vastaus #4 : 03.06.2016, 12:04:22 »
No sitten puhutaan -99 mallista eteenpäin enkä ota kantaa asiaan.
Silloin tehot rajoitettiin ohjelmalla eikä venttiileillä. Ilmeisesti sähköinen kaasuläppä. Silloinhan kone on ihan sama, tehot vain rajoitettu ohjelmalla. Jos panet tuon tehokkaamman koneen, se on ihan sama mutta joudut päivityttämään ohjelman.

Ei varmaan puhuta vaan 2.0 italosta. Tietääkseni kone ja ecuboksit vaihtamalla onnistuu, jos on ajonesto niin sille pitää olla se tikku (tai avain) boksien mukaan.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5178
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: Volvo 855
« Vastaus #5 : 03.06.2016, 12:06:24 »
Huomasitko päivitykseni. :)
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

Poissa 855

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855
« Vastaus #6 : 03.06.2016, 12:15:10 »
Nimenomaan 2.0 20 valve.


Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: Volvo 855
« Vastaus #7 : 04.06.2016, 01:49:13 »
Aika jännää että porukka yhdistää ajoneston koneen ohjausyksikköön tai ruiskuyksikköön...
Varsinkin kun puhutaan 850 malleista...

Niissä on omat juttunsa.. Ainakin omassani ei ole alkuperäistä ajonestoa ja ohjausyksiköt on mallista jossa oli ajonesto...
Toimii kuin unelma joten repikää siitä...
Moottori ja ohjausyksiköt on vaihdettu 2.5 10V mallista 2.5 20V malliin omassani, joten voitte sitten jatkaa keskustelua. :P

PS:jotkut on jopa tehnyt niin että kone on muuten 10V mallia (ohjausyksikö ja anturit yms.) paitsi sylinterikansi joka on 20V+jakopää ja ruiskusuuttimet.
Saaneet huomattavasti enempi tehoa ja vääntöä pelkästään sillä koska enemmän ilmaa ja polttoainetta = enemmän voimaa.
« Viimeksi muokattu: 04.06.2016, 01:58:12 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5178
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: Volvo 855
« Vastaus #8 : 04.06.2016, 08:47:47 »
PS:jotkut on jopa tehnyt niin että kone on muuten 10V mallia (ohjausyksikö ja anturit yms.) paitsi sylinterikansi joka on 20V+jakopää ja ruiskusuuttimet.
Saaneet huomattavasti enempi tehoa ja vääntöä pelkästään sillä koska enemmän ilmaa ja polttoainetta = enemmän voimaa.
Eikös sentään männät mene vaihtoon.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: Volvo 855
« Vastaus #9 : 04.06.2016, 09:48:21 »
Eikös sentään männät mene vaihtoon.

noup. 20V mallissa kansi on sama venttiileitä myöden, oli sit 2.0, 2.3 turbo tai 2.5 kone..
Ja 10V kannen ero on vain se että venttiilit on aavistuksen isommat halkaisijaltaan.
ja muistetaan että männät ei ainakaan ota venoihin kiinni, ellei jako ole pielessä.

tämän kansi swapin tehnyt on myös täällä foorumilla.

Lisäksi näissä vapareissa toi tilavuus on muutettavissa kiertokangen, männän ja kampiakselin vaihdolla.
Nyt ei tarkista onko jopa Kampiakselit samat kone tyypistä riippumatta, mut joku korjaa jos suoralta kädeltä muistaa.
« Viimeksi muokattu: 04.06.2016, 10:00:59 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5178
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: Volvo 855
« Vastaus #10 : 04.06.2016, 14:07:43 »
No niin katsos kun heti heräätyäni mietin 10v ja 20v eroja mutta tuohan oli tosiaan se italo 20v niin eihän siinä mitään.
Meinaat siis että 10v koneeseen menisi 20v kansi suoraan, ilman mäntiin mitenkään kajoamista?
Minkäs takia siellä männissä sitten ne venttiilinkolot on?
Jotenkin tuntuu hurjalta, luulisi että puolet porukasta on sinne 20v hatun heittänyt jos niin helppoa on.

Kuten sanottu en itse noita ole kädessä vertaillut niin siltä kuuluisalta mutupohjalta laittelen juttua eetteriin..

Eikös niissä kampiakseleissa juuri se ero ole tilavuuksien välillä? Toki porauksissakin vrt. esim. T-5 ja 20V.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

Poissa 855

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855
« Vastaus #11 : 04.06.2016, 21:44:22 »
Eikös 125kw moottori ole suoraan 20 venttilinen ?
Kokonaisen moottorin vaihtoa ajattelin jos sen vielä
saisi nykyisellä moottorin ohjauksella käyntiin.

Poissa 855

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855
« Vastaus #12 : 05.06.2016, 20:40:48 »
Olisi toinenkin vaihtoehto moottorille.
Olisi kunnostettu 2.5 10 venanen moottori mutta arveluttaa
lähtisikö tuo käyntiin 20 venttiilisen moottorin ohjauksella.
Tehot kun olisi lähes samat olipa sitten 2.0 20 venttiilinen
tai 2.5 10 venttiilinen moottori.
Tietoja tarvitaan eli tietääkö kukaan ?
« Viimeksi muokattu: 05.06.2016, 21:01:58 kirjoittanut 855 »

 

Elekma  Autoracing