Vuotoja ei löytyny.. Tankillinen ajettu nyt aiva älyttömällä poletuksella... mutta oireet pysyy ja tulee uusia,... mm. liikkeelle lähtiessä auto töksähtää(hyytyy seunniks) hieman... Voikoha sieltä löytyä vika koodia?
Eikö kukaa oo ite irrotellu turboo näistä?
Saattais olla myös EGR:ssä tai ahtopaineen säätöventtiilissä vikaa.
Ainakin viallinen EGR tekee tuota, että tehot voi olla aivan pois, eli liikkeelle lähtökin on vaikeaa.
Turbo lähtee alakautta pois, yläpuolelta pitää irroittaa EGR:n jäähdytin, jotta öljyputken banjon ja yhden turbon kiinnitysmutterin saa auki.
Alakautta imuputki irti ahtimesta, sen toinen kiinnityspultti on vähän v-mäinen, pakoputki irti, öljynpaluu pois ja turbon kannakerauta pois. Kaksi ahtimen kiinnitysmutteria vaatii hieman kikkailua, sillä niihin ei pääse kunnolla käsiksi, ahtimen pakopesä blokkaa ne aika hyvin. Pitkällä yhdistelmällä 1/4 kokoisia jatkoja mahtuu juuri ja juuri aukomaan ne.
Voihan ahtimen toki ottaa pakosajan kanssakin pois, mutta siinä on taas lisää hommaa.
Tutki kuitenkin nyt ensin nuo kaikki helpommat ja yleisemmät vikakohteet siitä ennenkuin alat ahdinta vaihtamaan...