Nyt on vähän availtu, mutta vikaa ei löydy. Tai kaksi pienempää vikaa löytyi, joiden en usko aiheuttaneen tätä.

Painelinjan o-rengas öljypohjan liitoksessa oli muuttanut hieman muotoaan. Mutta voiko tuosta vuotaa niin paljon öljyä että paine ei nouse?? Kyseessä kuitenkin koneistetut pinnat, joten ilman tiivistettäkin luulisi vuodon olevan varsin pientä. Entä mikä on tuon vasemmalla olevan neulaventtiilin tarkoitus? Ilmeisesti sulkeutuu kun linjassa paine, mutta mitä se tekee seisonnan aikana? Tyhjentää öljynsuodattimen vai täyttää painelinjan ja jäähdyttimen tuosta alaspäin, riippuu öljypinnasta?

Toinen vika on ilmeisesti karille ajon seurauksena hajonnut imuputken kannake. Hitsaus ja putki oli ehjiä, mutta ajattelin pienenkin kannakkee asentovirheen aiheuttavan virheasennon myös o-rengastiivistykselle. Eli turvallisempi lienee vaihtaa tuokin putki. Mutta ei tämäkään vika nyt yhtäkkiä mihinkään muuttunut. Vihreä o-rengas oli ehjä ja pehmeä. edit - ennen öljynvaihtoa öljyä oli tosi reilusti, ja voi olla että o-rengas oli öljypinnan alapuolella, jolloin ongelmaa ei ollut. Uusilla öljyillä pinta oli alempana, jolloin tiivisteen välistä on voinut päästä ilmaa?

Kopsu imuputkessa.

Entä mikä on tämän alareunan harmaan putken/venttiilin tarkoitus jäähdyttimeltä tulevan putken vieressä?? Kuinka näitä oikein tutkitaan aiheutuuko vuoto näistä?
Suodatin on mallia Volvo, ja suodattimen kannessa näyttäisi olevan pass by venttiili joka avautuu suodattimen tukkeutuessa. Eli siitäkään ei vikaa löydy.
Jää enää minun järjen mukaan öljypumppu, ja tarkemmin ylipaineventtiili. Purkumosasta katselin sen olevan jousikuormitteinen mäntä joka päästää ylipaineen takaisin pumpun imupuolelle. Onko niitä jumittunut joskus auki?
Nyt tarvitaan taas kokeneempien tietoja! Saa ja pitää soittaa jos pystyy auttamaan o4oo 92oo11, kiitos.