Terve vaan toverit.
Käytin Common Rail suuttimet tarkastuksessa, jolloin innokas huoltomies vaihtoi tiivisteet suuttimiin (ilman lupia). Suuttimet kasattiin vanhoilla kärjillä, ja tänään kun sain poterot putsattua ja suuttimet asennettua laitoin auton käyntiin pienen sahailun jälkeen. Auto kävi tyhjää ja välillä pienesti kierroksia annoin (alle 2500rpm). Tasakaasulla kone rupesi hetkittäisiä nakutuksia tekemään jolloin peli seisautettiin. Tutkittiin vähän aikaa ja laitettiin käyntiin jolloin kone sammui raskaan oloisesti, ikään kuin olisi kertynyt polttoainetta liikaa sylinteriin.
Pian sen jälkeen yritettiin käyntiin mutta ei enää lähtenyt. Nyt suutinputkia löysäämällä saattaa hörähtää ~kymmeneksi sekunniksi mutta sammuu pian. Startatessa tulee vaaleaa savua pakoputkesta.
PA-pumppu käy ja yritetty ilmata olemalla virrat päällä.
Neuvot vähenee.. Mitä kokeilla seuraavaksi? Voiko suuttimet tehdä sisäisesti tenän, esimerkiksi hirttää auki tai muuta? Ennen "tarkastusta" toimi normaalisti pl. suuttimen sivuääniä ja mustia tupsahduksia..

Hop. Lisävirtaa annettiin ja lähti käyntiin. Työntää vaaleaa savua paljolti. Vanhat kärjet putsattu, voisiko mennä sen piikkiin?