Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Oven lukituslaitteen huolto

• 3 Vastauksia
  • 1539 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LaitinenP

• Grand Luxe
  • **
  • 240+262
Oven lukituslaitteen huolto
« : 30.07.2016, 21:42:11 »
Millähän tavalla tai materiaalilla tuon oven lukituslaitteen tapin päällä olevan mustan suojuksen voisi uusia? Parista ovesta ovat nämä suojukset finaalissa. Olisi mukava saada ovi naksahtamaan alkuperäiseen malliin.

Noita osia ei taida saada enää siniseltäkään (vai saisikohan?).

Poissa The_OttoB

• Grand Touring
  • www.vrcf.fi
Vs: Oven lukituslaitteen huolto
« Vastaus #1 : 30.07.2016, 21:51:26 »
Toi vastakappale taitaa olla sama ympäri autoa. Takaovista voisi löytyä ehjempiä
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa D`Artagnan

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 06.08.2016, 16:01:39 »
Myös itse meinannut tehdä uudet nailonista. Materiaalikin on jo hankittu ja sorvikin olisi käytössä, kun vain olisi aikaa.
Monissa autoissa on vastaavat muovit lukituslaitteessa ja ymmärtääkseni sen tehtävänä on helpottaa oven sulkeutumista. Muovin kuuluisi uutena, tai ehjänä ollessaan pyörähtää akselissaan, jolloin ovi menee pienemmällä voimalla lukkkoon. Muista autoista olen noita korjannut sillä tavalla että rautasahanterällä olen sahannut holkin mahtumaan jälleen pyörimään akselinsa ympäri.
Harvassa autossa noita pystyy muuten vaihtamaan ilman tapin aukiporausta, mutta Volvossa onneksi pystyy ruuvaamaan sen akselitapin pois ja vaihtamaan pelkän holkin.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa LaitinenP

• Grand Luxe
  • **
  • 240+262
« Vastaus #3 : 06.08.2016, 19:28:36 »
Myös itse meinannut tehdä uudet nailonista. Materiaalikin on jo hankittu ja sorvikin olisi käytössä, kun vain olisi aikaa.
Monissa autoissa on vastaavat muovit lukituslaitteessa ja ymmärtääkseni sen tehtävänä on helpottaa oven sulkeutumista. Muovin kuuluisi uutena, tai ehjänä ollessaan pyörähtää akselissaan, jolloin ovi menee pienemmällä voimalla lukkkoon. Muista autoista olen noita korjannut sillä tavalla että rautasahanterällä olen sahannut holkin mahtumaan jälleen pyörimään akselinsa ympäri.
Harvassa autossa noita pystyy muuten vaihtamaan ilman tapin aukiporausta, mutta Volvossa onneksi pystyy ruuvaamaan sen akselitapin pois ja vaihtamaan pelkän holkin.

Jos näitä pääsee joskus jossain sorvaamaan, niin kannattaisi tehdä saman tien vähän isompi erä. Meilläkin oli aiemmin duunipaikalla ikivanha sorvi, jota osasin jopa käyttää. Nyt ei taida enää löytyä.

Elekma  Autoracing