KL-varaosat  Race.fi

D24tic stefojen vaihto

  • 3 Vastauksia
  • 1517 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jonih

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
D24tic stefojen vaihto
« : 02.10.2016, 22:14:44 »
Olis tarkotus vaihella 940 d24tic nokan etu- ja takastefat, sekä venttiilikopan tiiviste. Onkohan minkälainen homma? Pysyykö pumpun ajoitukset kohdallaan jos käyttää remmin ja hihnapyörän irti ja heittää takasin kiinni? Ja joku kerto että ei sais enää tiskiltä oem stefoja niin olisko suositella jotain hyviä?  Nii ja kuinkas tuo homma onnistuu kone paikallaan, aika ahtaalta kun näyttää pumpun ja tulipellin väli.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24tic stefojen vaihto
« Vastaus #1 : 03.10.2016, 02:31:22 »
Pumppu on ajoitettava uudelleen hihnapyörän irti käytön jälkeen. Eikä siihen saa tehtyä tarpeeksi luotettavia merkkejäkään, vaan se pitää ajoittaa digitaalisella työntömitalla/heittokellolla. Pumpun saa kyllä lukittua pitkällä 10mm hylsyllä, mutta eipä se taida silläkään tarpeeksi hyvin pysyä paikallaan. Jakohihnan nokkapyörästä puuttuu sitten kiila (kartioliitos nokka-akselin päässä), eli sekin pitää säätää uudelleen.

Poissa Jonih

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: D24tic stefojen vaihto
« Vastaus #2 : 03.10.2016, 13:05:42 »
Vainiin, riittääkös tuohon jakohihnan nokkapyörään kun laittaa jonkun merkin vai pitääkö kattoa kampiakselin merkistä ja remmin kans kohilleen?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24tic stefojen vaihto
« Vastaus #3 : 03.10.2016, 17:15:44 »
Nokka-akselille on merkki pumpun hihnapyörän alla akselissa, sellainen 3-4mm oleva lovi joka pitää olla venttiilikopan tiivistepinnan kanssa tasoissa. Kampiakseli ajoitetaan vauhtipyörässä olevan merkin avulla.

Vauhtipyörän merkki

 

Carcom Oy  Elekma