175000 km kohdalla edellisen kerran tehot loppui ja tuli ilmoitus, että hiukkassuodatin täynnä.
Ajelin hetken kovemmilla kierroksilla ja vika korjaantui sillä. Huollossa laitettiin Forten DPF cleanerit vielä tankkiin, että puhdistaisi konetta.
nyt 200 000 km kohdilla alkoi jälleen oireilla:
- ensin kylmänä liikkeelle lähtiessä ensimmäiset 500 metriä tehot poissa, jonka jälkeen toimi normaalisti ajossa.
- Tämän jälkeen parin viikon kuluttua kesken ajoa tehot pois ja ilmoitus hiukkassuodattimen täyttymisestä. Tämä menee ohi kierroksilla ejuttuna vain hetkeksi ja oireilee aina välillä uudestaan. Toisaalta tehot loppuu vain hetkeksi ja jälleen tulevat takaisin eli ovat poissa lyhyitä hetkiä. Edellisellä kerralla katosivat kerran pitkäksi aikaa ja tulivat sitten polton jälkeen takaisin ja pysyivät vuoden.
Onko ehdotuksia korjaukseksi ja onko tuo kylmänä liikkeellelähdön oireilu hiukkassuodattimen täyttymisestä vai voiko viitata muuhun vikaan?
-voiko hiukkassuodatin olla oikeasti täynnä noilla kilometreillä?Kokemuksia? Onko ohjattu poltto huollossa auttanut asiaan?
-voiko vialliset paineanturit oireilla tuolla tavalla? Voiko anturit vaihtaa ihan noin vain itse vai tarvitseeko jotain ohjelmointijuttuja? Minkä hintaisia anturit on?
-Mikä muu voi olla vikana?
Kiitokset jo etukäteen, jos aiheesta tietäviä/kohtalotovereita löytyy, ettei ihan päässä huollossa vedättään.