Pumpun nokkapyörän lovi ei merkkaa mitään, kun niissä ei ole kiiloja ja ne on siis voitu asentaa ihan mihin asentoon vain. Et kertonut tarkemmin, että mitä kaikkea olet purkanut? Jos olet vaihtanut pelkän pumpun, niin sitten homma on vielä suht yksinkertainen, mutta laitan tähän nyt suurinpiirtein säätöjärjestyksen, kun lähdetään ihan alusta.
- vauhtipyörän merkki kohdalleen (tarkastusreikä löytyy laatikon ja moottorin saumasta, moottorin alapuolelta)
- pumpun hihnapyörän sisäpinnalla oleva pieni lovi pitäisi nyt olla kohdakkain pumpun valurautaisessa telineessä olevan merkin kanssa (muutama milli aikaisella todennäköisesti) Pumpun kyljessä on 10mm kannalla oleva lukitusruuvi, jonka alla peltiläpyskä. Ota tämä läpyskä pois ja kirstä lukitus.
- taaempi nokkapyörä irti kokonaan
- nokkapyörän pultti löysälle ja napauttaa nokkapyörän irti kartiostaan (jakopään taustamuovissa on tätä varten pieni reikä)
- käännä nokka-akselin takapäässä oleva ura kannen tiivistystason kanssa samaan linjaan
- kiristä jakohihna
- kiristä nokkapyörän pultti
- taaempi nokkapyörä paikalleen (pultti löysälle)
- pumpun hihna paikalleen ja oikeaan kireyteen (ennakonsäätörullan nuoli kannen pykälän kanssa kohdakkain)
- kiristä taaempi nokkapyörä
- avaa aiemmin lukittu pumppu ja laita peltiläpyskä takaisin
- toivo parasta

Jos sulla ei ole ollut nokkapyörät irti, niin sitten pumpun hihnaa voi siirrellä hammas kerrallaan, mutta joka tapauksessa pitää ensin katsoa sieltä koneen alapuolelta se vauhtipyörän merkki kohdalleen ja sitten se pumpun merkki. Ne on ainoat, mihin voi luottaa. Jos olet vaihtanut pumpun, niin ilmaaminen on ensisjaisen tärkeää, jotta auto käynnistyy. Muuten ei tiedä varmaksi, että onko vika ajoituksessa, vai järjestelmässä olevassa ilmassa.
Tässä myös aiempi keskustelu, jossa käyty ajoitukset melko seikkaperäisesi läpi.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10844.0