S70 170hp -00 manuaali, ml. 260 tkm
Taustaa: ETS valo syttyi, CE oli palanut jo pidempään. Vaihdettiin läppäboksi, VTT-solenoidi, (toinen lambda) ja AACV venttiili (käytettyyn). Pajakäyntejä oli useampi ja lopulta toimi hienosti hetken.
Nyt ensi pakkasilla työpäivän jälkeen käynnistäessä syttyi ETS valo ja käyntiinlähtö ei ollut sellainen "räjähtävä" kuin normaalisti vaan kierrokset tippuivat hitaammin. Moottorin lämmettyä käytös ihan normaali ja käynnistyminen normaalia. Valokin sammui itsekseen eli hetkellisestä häiriöstä ilmeisesti kyse. Nyt tätä on tapahtunut varmaan neljä kierrosta. Uusin ihmetyksen aihe löytyi vahingossa eli starttaan vaihde vapaalla ja jarru pohjassa normaalisti. Jostain syystä painoin kaasua jalan ollessa jarrulla ja kaasupolkimen saa painaa lattiaan ja kierrokset eivät muutu. Ilman jarrua kaasu toimii normaalisti ja ajoin autolla joitakin kilometrejä ja kokeilin vielä uudelleen ja sama homma, kaasu ei toimi jarrua painaessa. Sammuttamisen jälkeen toimi taas ihan normaalisti. Tämä on toistunut nyt pari kertaa eli en ole vielä saanut kokeilluksi kaikkia eri variaatioita eli onko jarrun painamisella käynnistäessä vaikutusta asiaan. Ja tämä(kään) ei toistu aina. Ai niin, mielestäni jarrupoljin pitää erilaista puhinaa nykyään, joku alipainevuoto jarrua polkiessa, joka sekoittaisi ECUn?
Tuo alun remontti maksoi n. 1300€ (sis. kyllä muutakin pientä) ja ajatus oli, että ajetaan sitten seuraavat 250tkm taas öljyjä vaihtamalla, mutta nämä ekat fly-by-wire vehkeet eivät tainneetkaan olla ikiliikkujia?
Ilmeisesti auto täytyisi saada piuhan perään korjaamolla silloin kun ETS valo palaa, oliko niin, että sen vikakoodit nollautuvat itsestään, jollei vika uusiudu?