http://racehead.com.au/designing-performance/what-size-itb-should-i-use/---
Imukanavan pituus (imupuolella) on yksi kriittisimmistä muutoksista, etenkin kun alkaa hakemaan yli 100% volymetristä hyötysuhdetta.
Yleensä imukanavan pituus lasketaan toiselle tai kolmannelle paluuaallolle
(pääosin vaikuttaa nokan aukioloajat, kuutiotilavuus ja kierrosluku), ja imukanavan runnerien
(erillisten läppärunkojen/kaasuttimien) pinta-alaan vaikuttaa useimmiten haluttu huipputehon kierrosluku , kuutiotilavuus , volymetrinen hyötysuhde... mutta se ei ole kovinkaan kriittinen arvo imukanavassa - kunhan ei ole aivan liian ylimitoitettu.
Jos on viitseliäisyyttä testata käytännössä, niin voi aloittaa vaikkapa 300mm imukanavan pituudesta ja lyhentää siitä 10..15mm kerrallaan ja testaa jne.
Ellei ole käytettävissä esim. Pipemaxia , tai laske itse
(tälleen saanee tarkemman lähtökohdan).
Suuttimien etäisyys venttiililtä.. tähän en ole itekkään keksinyt tai löytänyt mitään järkevää vastausta, miten "sopivan" etäisyyden määrittää (laskemalla).
Sitä on myöskin melkoisen hankala testata... ehkei se myöskään ole niin tarkka siitä.
Kuitenkin; mitä korkeammalle kiertävä moottori, sen etemmäs suuttimet yleensä sijoitetaan venttiililtä mitattuna.