Carcom Oy  Elekma

850 vm. -95 alatukivarren pallonivel välyksellinen

  • 8 Vastauksia
  • 4071 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Verme

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
Täällä yksi umpiluupää, Volvon vuosimallia 1995 omistava täti kyselee kenties joidenkin mielestä tyhmiä  :idiot2:, mutta tyhmiä kysymyksiähän ei ole..  8) Päädyin avaamaan uuden keskustelun, kun en erinäisistä hakuyrityksistä huolimatta vastausta kysymykseeni löytänyt.

Mitä vaatii otsikossa mainitun vian korjaaminen? Toisin sanoen etuakselistossa vasemman puolen alatukivarren pallonivel on todettu katsastuksessa välykselliseksi. Riittääkö, että ostan pallonivelen vai onko edessä myös alatukivarren tai sen sijaan muiden pienempien osien uusiminen? Katselin mm. Motonetin varaosalistoja ja totesin, että siellä ei ole liiemmin palloniveliä tämänikäiseen autoon vaan on ostettava alatukivarsi, joka sisältää paketissaan myös sen pallonivelen. Mitenkähän lienee..?

Mistä tuo pallonivel kannattaisi ostaa tai onko tuohon mitään vinkkejä?
Alla murisee Volvo 850 farmari, vm.-95 :)

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850 vm. -95 alatukivarren pallonivel välyksellinen
« Vastaus #1 : 01.11.2016, 17:40:32 »
Tuon ikäisessä 850 täytyy vaihtaa koko alatukivarsi, pallonivel on kiinteää tukivarren kanssa. Alkupään 850:ssä oli vielä erikseen irroitettava alapallonivel.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4651
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 850 vm. -95 alatukivarren pallonivel välyksellinen
« Vastaus #2 : 01.11.2016, 17:42:54 »
se on juuri noin kun lopussa toteat,ensimmäisiin 850 sarjan autoihin sai alapallon erikseen ja pystyi vaihtamaan,sun autossa sinne vaihdetaan alatukivarsi missä pallo mukana! P.S KYSYMYS EI OLLUT OLLENKAAN TYHMÄ! ;) ja tukivarren vaihto ei ole isohomma eikä vaadi mitään muita osia!
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Vs: 850 vm. -95 alatukivarren pallonivel välyksellinen
« Vastaus #3 : 01.11.2016, 17:48:27 »
Jos Motonetistä ostat alatukivarren, kannattaa ottaa se laadukkaampi malli - omien kokemusten mukaan niitä halvempia saa vaihtaa vuosittain. Kiinnitystä on kahta mallia, toisessa on rungon päässä kaksi pulttia, toisessa neljä. Kahden pultin kiinnitys taitaa olla yleisempi (pultit rungonmyötäisesti). Motonetin tiedot siitä, kumpi kuuluu turboon ja kumpi vapariin eivät pidä suoraan paikkaansa, eli kannattaa tarkistaa omasta autosta tuo ennen ostoa.

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa Verme

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: 850 vm. -95 alatukivarren pallonivel välyksellinen
« Vastaus #4 : 01.11.2016, 18:08:32 »
Nyt täytyypi sanoa, että ONNEKSI esitin tämän kysymyksen enkä etsinyt turhaan osaa, jolla en olisi tehnyt mitään. Täytyneekin alkaa tutkailla, mitä joutuu pulittamaan tuosta laitosta. Tai noh.. Laittaja mahtaa löytyä muualta kuin allekirjoittaneesta, mutta osa koituu sitten minun tehtäväksi hommata.  :P

Suuresti kiitoksia teille vastauksista!
Alla murisee Volvo 850 farmari, vm.-95 :)

Poissa volvette

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vm. -95 alatukivarren pallonivel välyksellinen
« Vastaus #5 : 01.11.2016, 19:15:17 »
4 Pulttiset on ainoastaan turbo ja tdi malleihin vapareissa 2 pulttia.
S80 Tdi vm.99

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6665
  • Global alligator
Vs: 850 vm. -95 alatukivarren pallonivel välyksellinen
« Vastaus #6 : 01.11.2016, 21:04:49 »
4 Pulttiset on ainoastaan turbo ja tdi malleihin vapareissa 2 pulttia.
Niin no, kyllä se pitää ihan tapauskohtaisesti tarkistaa, myös turboissa on monasti 2-pulttisia.
Sanoisin että on jopa yleisempi noin.
Mukavaahan se on kun ovat halvempiakin...
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 vm. -95 alatukivarren pallonivel välyksellinen
« Vastaus #7 : 03.11.2016, 18:31:03 »
Niin no, kyllä se pitää ihan tapauskohtaisesti tarkistaa, myös turboissa on monasti 2-pulttisia.
Sanoisin että on jopa yleisempi noin.
Mukavaahan se on kun ovat halvempiakin...

Juurikin näin. T5:ssä on ainakin itellä ollu 2-pulttiset. VADIS sanoo että AWD ja diesel-malleissa olis 4-pulttiset. Vahvistan tämän ainakin oman ärrän kohdalta vaikka 70-sarjaa onkin.

Halvemman hinnan lisäksi vielä paljon helpommat vaihtaa, ei tarvi konetta nostaa niinku 4-pulttisten kanssa  :)
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Verme

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: 850 vm. -95 alatukivarren pallonivel välyksellinen
« Vastaus #8 : 04.11.2016, 11:45:57 »
Niin, en tiä. Varasin laittopäiväksi Motonetin 59.90€ maksavan. Käytännössä kuulemma sama ottaa tuo, jos ei vaihda kuin  yhdelle puolelle. Vahvistettua ei sen takia kannata, kun vie sitten toista nopeammin, jos ei samalla vaihda molempia. Näin ymmärsin.
Alla murisee Volvo 850 farmari, vm.-95 :)

 

Kulkukoira  Proturbo