Otsikossa oleellisin, tarina alkaa...
Harrastajakaverin autoa olen tuossa laitellut, auton ajoin normaalisti talliin ja koneen sekä aut.laatikon nostin pois paikaltaan.
Nyt viikkojen jälkeen sain läpikäydyn ja korjatun koneen ja laatikon tilalle, asennus paikalleen sujui normaalisti ilman ongelmia.(Kun ei onneksi ollut ensimmäinen koneenvaihto

).
Mutta...sitten alkoi ongelmat, eli auto kävi tyhjäkäyntiä tasaisesti, tosin n.600 kierrosta/min. No, siitä sitten koeajolle, mutta eipäs pystynytkään kaasua painamaan reippaammin, kun auto hyytyi tai toisin sanoen hyytyy aina siihen asti kun kaasua pitää reippaammin päällä. Pintakaasulla/tyhjäkäynnillä pystyy jotenkin köröttelemään.
Myöskin vikavalo syttyi ja rupesi herjaamaan takimmaista lambdaa, jota ei siis autossa ole ikinä ollutkaan..
Rupesin sitten kokeilemaan erinäisiä osia tilalle...huom! lähes kaikki osat on moottorissa uusia!
Vaihdettu/koitettu: suuttimet, suutintukki, bensapaineensäädin, IMM, kaasuläppäkotelo, ilmasuod., puola, bensapumppu, uusi bensansuod., nokka-aks. tunnistin, jakopään ajoitus tarkastettu, ahtoputket paineistettu, jarrukliinerillä käyty imusarjan reunat+suuttimien ympärykset läpi:ei vuotoja.
Tulpat, tulpanjohdot, pyörijä, virranjakajan kansi, kampiakselin tun. ovat myös uusia, mutta niitä en ole vielä toisilla osilla koittanut.
Nyt luin kaikki vikakoodit autosta, niin antoi vielä tämän: IMM-321, Initiation signal, Ecm signal missing.
Eli onko nyt kuitenkin kyseessä johtosarja vika..?
Autosta on korjattu juottamalla joku johto, kun joskus aiemmin puuttui yhdeltä suuttimelta signaali, joka siis nyt toimii kyllä.
Kertokaas viisaammat hyviä neuvoja..
Täytyy jatkaa tarinaa myöhemmin, jos tulisi vielä jotain mieleen.