0
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kalenteri
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hei Vieras!
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Viritys
Mekaaninen moottorin viritys
Vauhtipyörän paino
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
1
Siirry alas
Vauhtipyörän paino
2 Vastauksia
4163 Lukukerrat
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
kebakko
VRCF Ry jäsen 2025
Grand Luxe
Viestejä: 390
www.vrcf.fi
Vauhtipyörän paino
«
:
10.03.2017, 17:13:38 »
Mikä olisi "järkevä" paino vauhtipyörälle vapaastihengittävään viritettyyn 2.3l vinokoneeseen. Mietinnässä on ollut, että tietysti teräsvauhtipyörä eikä alkuperäisestä valupyörästä lähdetä ottamaan siivua pois. Olisi tiedossa 4.3kg vauhtipyörä jossa starttikehä koneistettu pyörään ja toinen vaihtoehto olisi blingfactoryn 7.4kg painava vauhtipyörä. Kärsiikö tuolla 4kg pyörällä jo ajettavuus ja moottorin käyttäytyminen niin paljon ettei sitä katuautoon jolla tullaan ajamaan lähes päivittäin kannata edes miettiä
Kirjattu
Volvo 142 sport -70
Volvo 145 Express-71
Volvo 145 Express - 71 umpikylki
Volvo 244 -77
miikel
Grand Luxe Touring
Viestejä: 1017
www.vrcf.fi
Vs: Vauhtipyörän paino
«
Vastaus #1 :
11.03.2017, 11:42:10 »
Itselläni on ollut noin kevyt joskus, eikä ainakaan itseäni haitannut mitenkään. Aika raskaat muutkin pyörivät massat vinokoneessa, niin kompensoi aika hyvin kevyttäkin pyörää. Tietysti tämähän on ihan makuasia.
Kirjattu
lassii
Grand Luxe Touring
Viestejä: 1289
www.vrcf.fi
Vs: Vauhtipyörän paino
«
Vastaus #2 :
12.03.2017, 10:38:13 »
Mitä kevyempi pyörä niin sitä enemmän tarvitaan kierroksia. Onhan vakio pyörät melko painavia. Jokusen kilon vakiosta voi napata pois niin ei huomaa eroo.
Kirjattu
V70 TDI
Tulostusversio
1
Siirry ylös
« edellinen
seuraava »
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Viritys
Mekaaninen moottorin viritys
Vauhtipyörän paino