Jos auto on ehjä, se vaihdevalinta ei vaikuta dpf puhdistuspolttoon. Jos ajetaan suhteellisen paljon lyhyttä ajoa, ja varsinkin jos puhdistuspoltto vielä tahallisesti keskeytetään sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen, niin se varmasti tuntuu tekevän sitä jatkuvasti.
Yleensähän se keskeytetty puhdistus ei ala uudelleen heti seuraavassa käynnistyksessä, jos se on jo ehtinyt xx prosenttia puhdistaa (en tiedä kuinka pitkälle edennyttä ei jatketa), vaan se ajetaan uudelleen täyteen, ennen kuin aloitetaan uudestaan, jolloin tietysti se seuraava puhdistus tulee melko nopeasti.
Tietysti myös vuotava termari aiheuttaa ylimääräistä harmia, mutta jos kone nyt jotenkin lämpenee puhdistus voidaan kyllä aloittaa.
Jos auto ei mene stop tilaan ihan vaan muutenvaan - siis ilman dpf puhdistus modea, ja tuntuu ettei autolle tunnu olevan koskaan sopivaa hetkeä sammuttaa moottoria, syynä voi olla vaan hiipunut akku. Kun akusta on terävin potku hävinnyt, eikä se enää lataudu yhtä terhakkaasti auto alkaa automaattisesti lataamaan sitä pidempään.