Sisäinen pussihousuni itkee, kun tylsyyksissään tulee
warkka:n kanssa kehiteltyä kaikenlaista budjettiratkaisua...

Ei napannut pidemmän päälle ajella katkenneilla vakiopenkeillä ja tuollaiset vähän patinoituneet S80:sen nahat olivat lojuneet Sprinterin paksissa ylimääräisenä jo alkukesästä.

Aluksi näytti ettei kohtuullisella vaivalla noita saa lankkuun kustomoitua, mutta kahdella alkuperäisellä 240:nen apukuskin penkin kiskolla ja pienellä purkamisella ja 8 reijän poraamisella homma kävi yllättävänkin kivuttomasti.

S80:sen penkeistä siis kiskoista liukuvat osat pois, ja pulteilla 240:sen repsikan penkin kiskojen sivuraudat kiinni kiskopalkkeihin, ja orkkiskiskot sitten niihin kiinni.

Lopputuloksena ihan asiallinen, penkit ovat hieman liian korkealla eli vähän maasturimainen ajotunnelma, ja penkki ainakin itsellä takaa niin tontissa kuin saa ja edestä lähes, mutta ihan mukavan ajoasennon tuossa saa, eivätkä näytä mitenkään hölmöltä omaan silmään. 850:nen penkit sopisivat tyyliin paremmin, mutta näillä mennään. Pienemmällä ratilla ja tottumuksella noiden kanssa pääsee varmaan vielä paremmin sinuiksi.



Niin, tässä kohtaa hyvä korjata otsikkoon auton vuosimalli oikeaksi, ja asentaa myös rundikello.