Kerron näin jälkeenpäin mitä kävi, ehkä on jollekin hyötyä.
Auto ei startannut, eli solenoidi napsahti kerran, sitten ei mitään. Auto työntämällä käyntiin, oletuksena että akku oli jostain syystä tyhjä. Ajettiin 40km eikä taaskaan startannut. Mittasin latausjännitteen auton käydessä, noin 13V tyhjäkäynnillä. Moottori sammuksiin, akun jännite 12.7V eli kennoja ei oikosulussa.
Vara-akku paikoilleen, ei vaikutusta.
Startin irrotus - ehdin saada jo pultit irti - poika sanoi että jollakin on ollut maadotuksen kanssa ongelmia. Maadoituskaapeli olikin siinä startin alla - otin siitä kiinni kokeillakseni josko olisi vaikka löysällä - lähdi koko kaapeli irti liittimestä. Vaikka on erittäin hienosäikeistä kuparia niin kaapeli oli liittimen sisältä mennyt poikki - kai moottorin tärinästä.
Korjasin avaamalla alkuperäisen liittimen, viilapenkissä kuorittua kaapelia taas liittimen sisään ja tiukka puristus. Varmuuden vuoksi asensin korjatun pään runkoon ja alkuperäisen rungon pään moottoriin.