Samppasport  Futurez

V50 ja hirveä määrä vikakoodeja.

  • 1 Vastauksia
  • 1377 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jANI1978

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
V50 ja hirveä määrä vikakoodeja.
« : 27.09.2017, 21:14:49 »
Käytin Volvoni V50, 2.0 Diesel, 2007, Manuaali, Farmari,  öljyn vaihdossa.
Kun lähdin ajamaan pois öljyn vaihdosta, noin 2 km ajettuani alkoi kojetauluun ilmestymään kaikenlaisia vikoja, ABS, Luiston esto pois, kaikki mahdolliset valot ja auto hyytyi.
Soitin kyseiseen firmaan josta äijä tuli tietokoneen kanssa hätiin. Autosta löytyi 9 eri vikaa jotka hän nollasi. Auto käyntiin ja taas tuli vikakoodeja, tällä kertaa 12 kpl.
Viidennen kerran jälkeen vika koodeja ei tullut. Ajelin autolla seuraavan viikonlopun, kunnes maanantaina auto jälleen hyytyi ja jälleen kaikki mahdolliset valot paloivat.
Hinautin Vollen kyseiselle korjaamolle jossa autoon vaihdettiin sähköinen ohjaustehostimen pumppu, jotain ABS järjestelmään liittyvää, uusi ajovalo, joka oli palanut ja ei inahtanutkaan.
Sieltä auton hinautin Tampereen lähellä olevaan kuulemma tosi parhaaseen volvo huoltoon.
Siellä viaksi paljastui jokin maadutuspuolen vika, tuli kuulemma kuntoon. Olivat koe ajaneet sillä parina päivänä ilman mitään vikoja.
Ajelin koko viikonlopun kunnes viime maanantaina auto jätti taas. Saatiin käyntiin mutta antoi ajella n. 10 km/h. kotipihaan.
Kuitenkin huomasin viikonloppuna kun toimi että nypytti tietyillä kierroksilla, kuten 3 vaihteella kiihdyttäessä.
Vaihdoin uuden akun koska oli alkuperäinen, ei auttanut. Huomenna vaihdetaan naftasuodatin koska arvelen nypytyksen johtuneen aineen saannista.

Kuitenkin ihmettelen mitä on voinut tapahtua öljynvaihdossa?
Tätä ennen toiminut aivan moitteettomasti, kuitenkin olen omistanut auton vasta kesäkuusta lähtien.
Tällä hetkellä antaa käynnistää hetkeksi kun akun napa on ollut irti n 30 min., jonka jälkeen viat palaavat.    :no:

Niin ja auto on maalis-huhtikuussa tuotu Suomeen Ruotsista ja siihen on tehty jokin diesel hiukaspönttöön liittyvä puhdistus, muistaakseni.

-Autolla ajettu n. 249000.
-Auto ilmeisesti huolettu 2016 loppupuolella ruottissa, koska tuonti auto.
- Latausjännite 14.5-14.7 välillä.
- Naftasuodatin vaihdettu tänään.
- Ennen tätä hässäkää toimi moitteettomasti, ei mitään vikoja.

Tänään nollattiin tietokoneella viat n 5 kertaa, koko ajan löytyi jotain.
Lopulta ei enään yhtään vikaa.
Ajettiin, lopetti nykimisen suodattimen vaihdon jälkeen.
Ennen suodattimen vaihtoa höri jostain ilmaa diisselin joukkoon, näkyi ilmaa suuttimille menevässä letkussa, ei näy enään, järjestelmä ilmattu alipainepumpulla suodattimen vaihdon yhteydessä.
Noin 20 km ajoa, takaisin pihaan, muutama käynnistys kerta ja taas alkoivat valot palamaan kojetaulussa.
Ei anna nollata kaikkia vikoja enään ja niitä on paljon.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2900
Vs: V50 ja hirveä määrä vikakoodeja.
« Vastaus #1 : 27.09.2017, 21:35:46 »
CEM-yksikön suunnalta saattaisi löytyä vika, hapettumien poisto liittimistä noin aluksi. Löytyy vänkärin jalkatilasta, kuten raitisilmasuodatinkin, minkä mahdollinen vaihto voisi olla linkki huoltoon.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Carcom Oy  Elekma