Asennus hommat olis edessä ja vähän tutkailin polttoaine linjaa. Auto siis XC70 2.5t -04. Onnistuuko tuohon tankilta tulevaan putkeen klemmari liitos? Näyttää aika kovalta. Eli olette katkaissut tulevan muovi/kumi putken ennen teräs putkiliitosta auton alla ja liittänyt anturille menevät putket 8mm liittimellä ja klemmareilla.
Kun asennetaan etanolimuutossarjaa, autosta ei katkaista yhtään johtoa tai letkua. Auton polttoainelinjassa on pikaliitin kun letku vaihtuu putkeksi. Tähän liitokseen tulee työkalu etanolimuutossarjan asennussarjan mukana. On tiukka liitos, minulla meinasi usko loppua ennenkuin aukesi. Asennussarjassa on kaikki sopivat pikaliittimet anturin asentamiseen. Mukana tulleesta kumiletkusta täytyy katkaista sopivat pätkät jotta anturin saa hyvään paikkaan.
Ohjeissa sanotaan, että pikaliittimien O-renkaat pitää voidella moottoriöljyllä. Tämä kannattaa ottaa vakavasti. Kokeilin lykätä kuivana ja hienosti lähti O-rengas kääntymään urasta pois.
Eli tiivistettynä. Kaikki polttoainelinjan liitokset tehdään pikaliittimillä, eli anturiin ja auton polttoainelinjaan. Kumiletkua tarvitaan pikaliittimien väliin, asia kyllä valkenee kun näkee asennussarjan pikaliittimet.
Kun on kyseessä AWD seitenkymppinen, niin kulmavaihde on kivasti tiellä polttoainelinjan pikaliitintä avatessa.
