äläMölyä tulee vain kiihdyttäessä (apukuski) ja alamölyä isolla vaihteella ylämäessä. Tasa-ajossa ei mölise niin että häiritsisi, pintakaasulla et huomaa mitään. En kadu vaimentajien poistoa.

Tulpat vaihdettu noin kuukausi sitten, eikä ole enää kiihdytyksessä ongelmia tullut. Käytin vielä sinisellä imu- ja pakovuodon tarkistuksessa mutta semmoisia vuotoja ei löytynyt. Samalla sain opastuksen missä järjestyksessä sylinterit menevät, joten vaihdoin puolien 5 ja 7 paikat, mikäli ongelmia vielä tulisi. Ilmeisesti tulpat olivat syypäänä molemmissa, eli p043000 koodissa ja p0306 ja 307:n kohdalla. Toivon näin. Moottoriöljyä syö vielä, mutta tuntus et ei niin paljon.
sylinterit keulasta katsottuna kabiinia kohti
2-4-6-8
1-3-5-7
Oikean puolen maavalon sain vaihdettua, - rikkihän se meni kun ei se sieltä meinannut ulos tulla. Video tubessa 2min, valopalikka tippuu nätisti kun työnnät talttapään lasin alle. Oikeassa elämässä siinä meni hieman kauemmin ja muovipalat sai kyytiä. Vasemmalle se oli joskus tehty kun siellä ei kyseistä muovipalaa ollut

Motonetistä hain 4,5 neliötä STP Gold Black vaimennusmattoa:
Ennen:

Jälkeen:

tuohon päälle laitoin vielä raskasmattohuopaa 1+8mm. Jota joudun vielä kaivertamaan ettei irvistele - johtokouru nostaa hieman mattoa. STPtä jäi vielä oviin laitettavaksi. Taidan jättää ensi kevääksi, ellei tule katsottua/vaihdettua oikean takaoven kaiutinta, midbasso on siellä kaput.
Lisäksi eilen vielä haettu vuosi lisää ajoaikaa, ilman moitteita. Katsastusmiäs sanoi ensi kertaa ajaneensa tällä kokoonpanolla ja kertoi että muutkin olivat käyneet kurkkaamassa konehuoneeseen.

Oli puhetta oudosta kumahtelusta, sanoi jos pahenee tuo näytille (0e). On noi volvoihmiset mukavia.
Tulevat huollot ja säädöt.
Vaihdatan vaihteistoöljyt Kotkan sinisellä, hintaa 300e, - v.öljyjen ollessa kylmät 2-3 vaihde nykäsee niin että sen huomaa, kun taas öljyjen ollessa lämpöiset vaihtoa ei oikein meinaa huomata. Ominaisuus vai huolenaihe? Eli nyt huomannut ku lämpötilat +4 - +10 C. Kiihdytyksissä ei ongelmia.