Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

D5 nokka-akselin ajoitus

  • 6 Vastauksia
  • 4040 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rhexcon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
D5 nokka-akselin ajoitus
« : 30.06.2018, 11:49:26 »
Nyt kävi niin, että vanha kansi oli niin huonossa kunnossa, että jouduin ostamaan uuden tehdaskorjatun kannen joka on ns. bolt on. Eli kannessa on kaikki uutta. Kantta purkaessa laitoin nokkapyörään, sekä nokka-akseliin meistillä jäljet, jotta saan nokkapyörän samaan asentoon nokka-akseliin nähden. Nyt tietenkin kun uudessa kannessa on uudet nokka-akselit ei niissä mitään merkkiä ole. Kuinka saan ajoituksen kohdalleen, jottei nokat kohtaa mäntiä ekalla käynnistyksellä?? Säätö on melkein yhden hampaan verran.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1698
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 nokka-akselin ajoitus
« Vastaus #1 : 30.06.2018, 14:22:09 »
Jos ei ole mitään merkkejä niin vaikeaksi menee. Tässä video miten se muuten menee.
https://youtu.be/NOQse-cekKc
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Rhexcon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 nokka-akselin ajoitus
« Vastaus #2 : 30.06.2018, 18:24:02 »
Joutuu ilmeisesti katsomaan pulttien kantojen jäljistä mihin nokkapyörä tulee. En keksi muutakaan, jollei jollain ole parempaa tietoa asennuksesta.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6384
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: D5 nokka-akselin ajoitus
« Vastaus #3 : 30.06.2018, 18:30:07 »
Tarvitaan lukitustyökalut kampiakselille ja nokka-akseleille, jos haluaa hyvän. Muuten pitää luottaa tuuriin.

Alipainepumpun alla on reikä, johon tulee lukitustappi nokkia varten ja startin takana on lohkossa tulppa, jonka reiästä työnnetään kampuran lukitustappi.

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1698
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 nokka-akselin ajoitus
« Vastaus #4 : 30.06.2018, 19:23:04 »
Noita tappeja en muistanutkaan. Joutuu purkamaan kamaa tieltä että saa paikoilleen. Mulla oli ne numerot taannoin jossain ylhäällä kun lainasin kulmikselta niitä. Koetan metsästää jos tilaat netistä vastaavat.  Ei ole kalliit.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: D5 nokka-akselin ajoitus
« Vastaus #5 : 30.06.2018, 20:25:45 »
Vakioissa nokissa on ollut tähän mennessä kaikissa merkit takapään hammastuksen sivussa jakopään puolella. Toisessa hammaspyörässä on kaksi koloa ja toisessa yksi, arvatenkin sen pitää osua noiden kahden väliin. Silmämääräisesti katseltuna nokkapyörä on ollut kaikissa koneissa aivan samassa kohdassa. Eli ajoitus osuu periaatteessa kohdalleen kun passaa nokkapyörän siten, että pultinkannat peittävät vanhat jäljet ja kampiakselin hammaspyörä merkkiinsä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1698
  • www.vrcf.fi
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

 

KL-varaosat  Race.fi