Ei taas ole paljoa kerennyt päivittelemään, mutta vahvasti vaikuttaa jotta marraskuun aikana tämä saadaan jo ajokuntoon. Ens viikolla jos pääsis kokeilemaan käyntiin mikäli loput osat tulee mm. Tarvikemotilta.
Eli edellisen päivityksen jälkeen sain tovin odotella kantta koneistamolta. Pistivät Hemillä venavarren kumit uusiksi, hioivat venttiilit ja pari joutuivat vaihtamaan jne sekä tietysti tasopinnan höyläys.

Moottori nippuun

Pakosarjan kanssa kävi sellainen kämmi että olin pyöräyttänyt vahingossa laipan 180° väärinpäin jossain kohtaa ja sehän meinas sitä että vaikka nätisti sai sarjan pultattua paikoilleen ei kanavat osuneet kohdilleen pakosarjan putkiin. Nooh, eihän tuo onneksi iso homma ollut kääntää. Nyt olis pakosarja puhallusta ja Black Satinia vaille valmis.


960 syyläri flektipaketteineen ja KL Racingin välijäähy tuli nakattia keulille. Pitää kaverilla vaan jatkaa noita coolerin lähtöjä alumiiniputkella jotta mahtuu silikoniletkut tulemaan tuolta syylärin ohi.

Sitten tekniikkapaketti löyti paikkansa konehuoneessa

Voimansiirto tuli kasattua jatkeeksi, eli 850 kova vauhtis, 850R asetelma ja 240mm jousittamaton massalevy + M90 lodju.
Samalla tuli nestekytkin päivitettyä tähän vaijerisen tilalle.
Etujarrut tuli päivitettyä 940:n 280 millisiin, uudet jarruletkut löytyikin jo omista kätköistä mutta palat piti hakea uudet niin ne odottelis vielä paikoilleen laittoa. Sit saiskin jarrut ja kytkimen ilmailla niin olis jarrut + voimansiirto valmiina.
Etuvakaaja tuli pudotettua vielä pois koska kokeilen jos tekisi spacerit vakaajan kiinnityksen ja korin väliin sekä lyhentää koiranluita kun ei tunnu keltään löytyvän PRV / dieselin vakaajaa.
VP Motorsportsilta tuli tosiaan moottorinohjaus ja oheistarpeet

Bensapuolta tuli siistittyä poistamalla K-Jetin painevaraaja (vai mikälie palikka pumpun ja suodattimen kaverina pohjassa nyt olikaan) ja vaihtamalla uusiin polttoainesuodatin sekä letkut ja klemmarit. Pumppuna tosiaan nyt alkuun K-Jetin oma boschilainen.
Ja viimeisimmäksihän tässä on nyt parina päivänä perehdytty Maxxecun maailmaan. Eipä tuossa isompia hämmästelyitä ollut, pikkuhiljaa alkais olla purkki kytkettynä.
Boksi tuli pultattua hanskalokeroon, sulakerasia ja pari relettä akun viereen. Vielä pitäisi kytkeä flekti, polttoainepumppu, boksin virrat + maat sekä öljynpaineanturi. Muuten oliskin jo puolat, suuttimet ja anturit kytkettynä. Lensulta tilasin uuden nokka-akselin tunnistimen kun tuo uudemman VVT-koneisen tinakoneen anturi ja triggeripyörä vaikutti sen verran monimutkaiselta systeemiltä että mennään tolla 850 / 960 anturilla ja triggeripyörållä. Ahtopainesolenoidin ja tyhjäkäyntimoottorin piuhat tuli vedettyä nekin jo konehuoneen puolelle vaikkei nyt alkuun vielä tulekaan käyttöön.



Perjantain puolella tuli tosiaan tilailtua ahtimen öljy- ja vesilinjoihin tarpeet, ilmansuodatin, hieman ahtoputkitarpeita (joutuu myöhemmin vielä jotain tilaamaan kun saa nyt hieman mallailtua alkuun) ja pakoputken tekoon osia.
Hyvällä mallilla hommat on kuitenkin. Jossain kohtaa pitäis metsästellä sisustaan loput osat, sovitella tuo Recaro kuskille, kontin verhoilut etsiä jostain, tutkia hieman sähkölasien ja keskuslukon toimimattomuutta sekä elvytellä mittaristoa.
Niin ja talviajon ehkä ehdottomin varuste, elikkäs lukko pitäis taikoa taka-akselille. Mikäli ei tuolla kimppatilaus-osiossa väläytelty Torsenien kimppatilaus ala kohta edistymään mää hitsaan tuon perän budjettiratkaisuna lukkoon...
Ja nuo vanhan äänieristeen jämät pitäisi raapasta konepellistä veks. Ideoita otetaan vastaan millä tuo liimattu vaahtomuovihöttö lähtis parhaiten

Niin ja koska kyseessähän on talviauto niin tähän pitäisi varmaan letkulämmitin ja sisätilanpistoke asennella. Defalta näyttäisi saavan 32mm letkuun käypäistä lämmitintä, alavesiletkuun sen sais kivasti.