Tänään kävin nostamassa kanen irti koneesta ja yllätys oli kun venttiili ja mäntäosio oli ihan priimakunossa! Mitähän tälle koneelle nyt loppupeleissä olikaan käynyt? Jos nokkahihna loikkaa hampaanverran pieleen, niin kuinka hyvin kone senjälkee käy? Nimittäin silloin kolinan-räminän ilmaantuessa autolla ajettiin vielä viimeiset parisataa metriä kotiin ja se vielä hyvin käyntiin metelin saattelemana.
Hinasin auton yhden korjaamon tutkittavaksi kun itse en olisi sitä muka siloin ehtinyt tutkimaan ja heidän diaknoosi oli moottorivaurio ja olivat avanneet jakohihnan kopan auki ja hihna oli löysällä. Pitänee vielä kaivella ne loputkin jakopään hilppeet käsiin ja tutkia löytyykö niistä jotain vikaa, eikait se hihna muuten pääse löysälle kuin kiristinrullan pettäessä?
Mietin vain onko mitenkään mahdollista että jos jakohihna lerpattaa löysällä että sillä pystty vielä ajamaan ja moottori käynnistyy ns. laakista? Sitten on varmaan tutkittava se turbiinin ja vetolevyn seutukin kun onhan se vikä jostain löydyttävä!
sittne tuo egr on kyllä paholaisten keksintö, tässäkin se oli karstoittanut imusarjaa mekolailla reippaasti!