Race.fi  Puotilan autokorjaamo

B230FT turbo

  • 14 Vastauksia
  • 5294 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juuhh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
B230FT turbo
« : 22.03.2018, 08:59:45 »
Olis tollasesta 760 turbo tullut tiensä päähän.. moottorina tuo B230FT

Saako näihin uusia tai esim kunnostettuja turboja mistä ja millä hinnalla ja onko tuohon koneeseen eri mallisia?

Poissa Allux

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT turbo
« Vastaus #1 : 22.03.2018, 10:47:51 »
Itsellä oli Kinugawan 19T turbo. Osottautunut nuo kinugawat hyviksi ahtimiksi ja myöntävät takuunkin muistaakseni O0
242 Turbo 78

Poissa Juuhh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT turbo
« Vastaus #2 : 22.03.2018, 12:22:54 »
Itsellä oli Kinugawan 19T turbo. Osottautunut nuo kinugawat hyviksi ahtimiksi ja myöntävät takuunkin muistaakseni O0

Kiitos vastauksesta
Mitenhän tämä? https://m.ebay.com/itm/Kinugawa-Upgrade-Turbocharger-VOLVO-740-940-960-B230FT-TD04HL-19T-w-7cm-Housing-/121101946064

Onko tuo sitten niin yksinkertaista että vanha pois ja uusi tilalle vai vaatiiko muutakin muutoksia? Tämä olisi korjaamolle menossa laitettavaksi kun ei itsellä taidot riitä.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4537
Vs: B230FT turbo
« Vastaus #3 : 22.03.2018, 13:17:41 »
Toi on bolt on ja sen pystyy hyvin vaihtaa itsekin ilman erityistaitoja. Huolehtii vain puhtaudesta ja öljynsaannista ennen käynnistystä.
Toi BOV kannattanee vaihtaa orkkis by-passiin ennen asennusta.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: B230FT turbo
« Vastaus #4 : 22.03.2018, 14:09:13 »
Toi on bolt on ja sen pystyy hyvin vaihtaa itsekin ilman erityistaitoja. Huolehtii vain puhtaudesta ja öljynsaannista ennen käynnistystä.
Toi BOV kannattanee vaihtaa orkkis by-passiin ennen asennusta.

Bolt on sillä edellytyksellä, että autossa on alkujaankin Mitsubishin turbo.

Täältä apuja turbon tunnistukseen:
https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineTurboIdentification.htm

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Juuhh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT turbo
« Vastaus #5 : 22.03.2018, 17:10:25 »
Mikähän tämä nyt sitten noista olis?  :idiot2:



Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 477
Vs: B230FT turbo
« Vastaus #6 : 22.03.2018, 18:40:55 »
Garrett T3
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Juuhh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT turbo
« Vastaus #7 : 22.03.2018, 19:34:25 »
Hankalaksi menee nyt tämän kanssa.. käytettyjä ei ainakaan pahemmin näy mitä tässä etsiskellyt ja kysellyt. Eikä oikeen löydy uusiakaan mistä vois olla varma sopivuudesta

Tämä nyt oikeastaan ainut mitä vastaan tullut mutta mietityttää tuoltakaan tilata

https://www.xsboostturbochargers.com/product/garrett-t3-turbocharger-volvo-740-760-780-1984-1989/

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 477
Vs: B230FT turbo
« Vastaus #8 : 22.03.2018, 21:37:33 »
Uudemmasta öljyputki ja ehkä pakosarja nii käy vaikka toi aikasemmin linkitetty 19t.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa jon1.tur

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
Vs: B230FT turbo
« Vastaus #9 : 23.03.2018, 02:40:58 »
Jos ahtimessa ei muuta vikaa ole kun väljyys niin ebaysta saa korjaus sarjoja eikä hirveän vaikea homma laakeroida ja jos viimesen päälle haluaa niin käyttää vielä tasapainotuksessa.
Kannattaa varmaan kysyä jostain turbo huollosta paljonko maksaisi tuon kunnostus jos ei isompaa ahdinta halua laittaa

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: B230FT turbo
« Vastaus #10 : 23.03.2018, 09:05:27 »
Itse olisin turbohuoltoihin yhteyksissä, jos haluaa taatusti hyvän ja orkkiksena pitää. t03 sarjan ahtimia aikanaan lyöty niin moneen työkoneeseen ja ajoneuvoon, että osia taitaa olla hyllyssä noihin aika mukavasti. Valitsemalta turbopajalta joko tehdaskunnostettu/uus hintaluokka +700e.
tai sitten jos auto voi sen aikaa seisoskella, niin huoltaa/huollattaa nykyinen ahdin. Taitaa olla huoltojen hinnat alkaen 2-300e. Varsin usein näissä on pakopesä haljennut valusauman kohdalta joten kannattaa varautua ettei huoltohinta ole hinnat alkaen päästä.

Jos huollattaa, niin ei paljon kalliimpi ole ottaa 360o päittäislaakeroinnilla, alkuperäisen 270o sijaan. mahdollista myös teettää t3/4 hybridiksi jos ei vakiona aio pitää.


Toki mitsujakin löytyy hyvin ja mallista riippuen aikalailla näppärästi paine+paluulinjat muuttamalla menee paikalleen.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2405
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: B230FT turbo
« Vastaus #11 : 23.03.2018, 12:46:33 »
Jos tommosen Kinugawan haluaa niin ei se kummonen rasti ole öljyn tuloputkea vaihtaa. Itellä kävi '92-vuotisessa Garretin tilalle linkin 19T Kinugawa suoraan, tosin ei ollut tuo T3 vaan T25. Hienosti on kohta vuoden/15tkm puhissut mulla ja vieläpä käytettynä ostin.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Gt-70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 438
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT turbo
« Vastaus #12 : 25.03.2018, 21:01:18 »
Eikös Mitsu käy tuohon Garretin tilalle ihan heittämällä,pakosarjoissa ei taida olla eroja 900-sarjalaisissa  ;)
-S80 D5 -07

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2267
  • Muoviämpäri
Vs: B230FT turbo
« Vastaus #13 : 25.03.2018, 21:07:59 »
Eikös Mitsu käy tuohon Garretin tilalle ihan heittämällä,pakosarjoissa ei taida olla eroja 900-sarjalaisissa  ;)

Kyseessä on 760, ei ysi.
Siitä en tiedä onko alkupään yseissäkin tuota garrettia, mutta sen kanssa taitaa aina olla halkosarja

Poissa Juuhh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT turbo
« Vastaus #14 : 11.04.2018, 12:00:41 »
Tämäkin saatiin lopulta kuntoon tutun toimesta

Garrettin tilalle tuli b230fk koneesta mitsu johon nostettiin rajapaineventtiilillä hieman lisää painetta

Putket ja letkut jouduttiin teettämään käsittääkseni aikalailla kaikki että saatiin sopimaan

 

Proturbo  Autodiagnoosi