Kulkukoira  Proturbo

Volvo S60-02 takakontin lukko

• 7 Vastauksia
  • 2267 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Patu83

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Volvo S60-02 takakontin lukko
« : 30.03.2018, 20:10:00 »
Moro!

Tässä olen koittanut pähkäillä takakontin lukon kanssa. Pari kuukautta sitten kun oli kovat pakkaset, niin lakkasi toimimasta sähköpuoli tuosta lukosta. Rele kyllä napsuu kahvasta ja avaimen napista, mutta lukko ei aukea kun ainoastaa avaimella vääntämällä.

Purku.net:istä löysin samanlaisen lukon ja sama homma on siinäkin, eli ei aukase lukkoa sähkön kautta.
Voiko olla niin hyvä tuuri minulla, että viallinen olisi myös tämä toinenkin lukko, Vai voiko vika olla jossain muualla?

Kyseessä siis Volvo S60-02 2,3 T5

Poissa harald

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60-02 takakontin lukko
« Vastaus #1 : 30.03.2018, 20:28:52 »
Moro!

Tässä olen koittanut pähkäillä takakontin lukon kanssa. Pari kuukautta sitten kun oli kovat pakkaset, niin lakkasi toimimasta sähköpuoli tuosta lukosta. Rele kyllä napsuu kahvasta ja avaimen napista, mutta lukko ei aukea kun ainoastaa avaimella vääntämällä.

Purku.net:istä löysin samanlaisen lukon ja sama homma on siinäkin, eli ei aukase lukkoa sähkön kautta.
Voiko olla niin hyvä tuuri minulla, että viallinen olisi myös tämä toinenkin lukko, Vai voiko vika olla jossain muualla?

Hi se lukkoo on vain jäässä,toimii taas kesäkeleillä,,,voiteluaineet jähmettyy

Kyseessä siis Volvo S60-02 2,3 T5
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa Patu83

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 30.03.2018, 21:42:28 »

Kiitos vastauksesta, mutta en oikein usko että olisi tuo purku.net:istä tilaamani lukko jäässä,kun yli viikon on ollut kuitenkin sisätiloissa ennenkuin tänään asensin paikoilleen.

Poissa anssi68

• Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Volvo V70
« Vastaus #3 : 30.03.2018, 21:59:14 »
Johtosarja luukun saranan kohdalla, kahvan mikrokytkin, nämä vain arvailuja tällä hetkellä.

Sitten voisi kokeilla akun -kengän irroitusta, jos on bitti poikittain..
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Patu83

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 30.03.2018, 22:21:49 »
Johtosarja luukun saranan kohdalla, kahvan mikrokytkin, nämä vain arvailuja tällä hetkellä.

Sitten voisi kokeilla akun -kengän irroitusta, jos on bitti poikittain..

Kiitoksia vastauksesta!
Tuota akun kengän irroitusta voisi kokeilla.
Tosiaan tuon lukon oireilun jälkeen jouduin akun vaihtaa, kun entinen sano sopimuksen irti. Mut oli toki apuvirta vaihdon aikan paikoillaan.

Johtoja koitin tutkailla ja päällepäin näyttivät ehyeltä. Avasin myös sen kahvan ja kytkin näytti toimivan niinkuin pitääkin ja relekkin napsu sitä mukaan kun paineli kytkintä.

Sen huomasin myös että kontin valot kuitenkin toimi niinkuin pitää, eli kun lukko on auki niin valot paloi ja sammuivat kun napsautin lukon kielekkeen lukkoon.

Poissa vikki

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 31.03.2018, 09:25:57 »
Johtonipun kuori pitää avata, että näkyy katkenneet. Mulla oli kaikki samasta paikasta poikki ja karvat yhdessä keskenään. Lisäpätkää tinailemalla ja kutistemuovia päälle.

Poissa Patu83

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 31.03.2018, 15:43:57 »
Johtonipun kuori pitää avata, että näkyy katkenneet. Mulla oli kaikki samasta paikasta poikki ja karvat yhdessä keskenään. Lisäpätkää tinailemalla ja kutistemuovia päälle.

Jess kiitoksia!
Purin johtosarjan ja eiköhän harmaa piuha jossa valkoinen viiva ollut poikki ja lähes poikki oli musta piuha jossa sininen viiva.

Ne korjattuna alkoi toimii kummatkin lukot niinkun pitääkin

Poissa vikki

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 31.03.2018, 20:34:45 »
Hienoa että sait kuntoon. Mulla on vieläkin hakusessa kunnon kaapeli, että sais tehtyä uuden. Robottikaapelia olisi, mutta se on muovikuorista. Pitäs olla silikonia. Pitääkin alkaa ettimään taas. Vanha jäi aavistuksen lyhyeksi pikarempan jälkeen.

KL-varaosat  Race.fi